måndag, januari 28, 2008

Ledig

Nu är jag ledig!!
Från och med imorgon till onsdag nästa vecka.. nice!!
Imorgon drar jag till föräldrarna och familjen i Skåne, det ska bli sååå skönt att få komma hem. saknar mitt lilla hjärta..

Tränat bröst, axlar och triceps idag och la till en prommis på 30 minuter efteråt. Kommer att lägga på de 30 minuter efter varje styrkepass i fortsättningen är tanken. Imorgon ska jag till jobbet- trots att jag är ledig. Ska delta på ett möte vid 10.00, så jag tänkte åka dit redan vid 07.30 och gå min morgonpromenad med Lobo där.

Kvällen ägnas åt matlådor och småplock, allt för att underlätta min lilla utflykt så mycket som möjligt...och har jag med mig allt jag behöver så blir jag inte heller någon belastning för andra..


Utlovat recept på lasagne kommer här:


















Nötfärs 500g
Spenat 1000g
Paprika
Champinjoner
Krossad tomat 500g
Fullkornsplattor
Keso 500g

Sätt ugnen på 200 grader. Fräs nötfärs, paprika och champinjoner. Häll på krossad tomat, låt koka i 10 minuter. Smält spenaten och blanda med keso.
Lägg tre fullkornsplattor i ugnssäker form, lägg på ett lager färs, och ovanpå det keso- blandningen. Varva tills formen är full. Toppen skall vara keso- blandning.
I ugnen 30- 45 minuter.


Låt väl smaka// Desi


1 kommentar:

Frida sa...

di va mumma för sorken dju ;D