onsdag, januari 23, 2008

Gottegris!

Startade med en morgonpromenad på 40 minuter imorse, käkade gröt, och sen satte jag mig på cykeln i 45 min... men jag kände liksom ingen glöd eller lust att sporra mig själv till någon större kraftansträngning, så jag blev väl lite lagom trött bara... två svettdroppar i pannan eller nåt ;)
Såg fram emot boxningen ikväll som ett barn inför julafton, så därför blev jag så förbannat irriterad när jag insåg att jag inte skulle hinna! Dessutom var det inte ens på grund av min egen planering som jag inte hann..så jäkla trist när andra människor påverkar mitt resultat negativt.. Nåja, så länge det inte är på jävelskap- och det var det ju inte- så får det bli som det blir. Dumt att lägga energi på sånt jag ändå inte kan påverka!

Kvällen blev ändå lyckad! Hade en längre fika på stan, som jag klart uppskattade!! Observera att fika för mig bestod i två glas te..
När vi började bli klara och nästan skulle gå kommer söta servitrisen fram och placerar två goda kakor framför näsan på mig. Jag tackar och skrattar åt psykningen ( har ju redan sagt att jag inte skulle ha), och då är hon så himla söt och go så hon ger mig kakorna så att jag kan frysa in dem och äta dem efter dieten!!
Tänk att det finns så söta snälla människor!





Summan på dagen är att jag nu är glad igen, och i sin helhet har det varit bra att vara Desi idag också :)
Känns ännu bättre att ha två goda kakor i köket som jag disciplinerat kommer att frysa in och vänta med att äta. Ska bli ljuvligt att plocka fram dem sen!!

Sov gott//Desi

Inga kommentarer: