söndag, januari 13, 2008

Allt är relativt...

Gårdagen och kvällen var lyckad! Jag hittade faktiskt något gott men nyttigt att äta på restaurangen, och servitrisen var vänlig och förstående. Sånt gör mig glad!
Vi pratade mycket om lycka över maten igår, och det samtalsämnet fortsatte som en röd tråd genom hela kvällen- även om det seriösa efter ett tag övergick till raljans och ironi efterhand som mitt sällskap beställde in mer alkohol ;)
Summeringen av ämnet var iallafall att jag är en relativt lycklig person.. Relativt.. Intressant ord, men så var iallafall slutsatsen. Jag har alltid en liten röst inom mig som talar om att jag mår bra och är..lycklig, även under de stunder som mycket kan kännas som skit. Hur sårad, ledsen och nedstämd jag än är, så kan jag höra den stackars inträngda nästan pipigt kvävda rösten ropa: "Jag är lycklig!".. och det hjälper!!
För jag ÄR ju lycklig, med MYCKET och med MIG SJÄLV! Sen att det finns idioter runt omkring som surar ner min dag och påverkar mitt öde negativt, det handlar ju egentligen inte om mig, utan om dem och hur de är. Jag är den enda som kan göra valet att se det positiva i saker som sker, och väljer jag att låta mig påverkas av idioterna runt mig så ger jag bara mig själv mer negativt att lägga min energi på. Jag vägrar låta någon annan bestämma hur jag ska må!!
Och har besvikelsen blivit för stor, energin tagit slut- då är det dags att byta ut omgivningen.

Men jag är lycklig. Relativt lycklig iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, en sån liten röst måste jag trolla fram. Nu! Pronto! Bums! Tack!

Anonym sa...

Låter kanon!! Tack söta Tant Brun för att du hälsar på!