lördag, januari 19, 2008

Godmorgon!

Haha..kan kosta på mig ett litet skratt och konstatera att såhär tidigt kommer jag nog aldrig sitta vid bloggen igen..nånsin? Är som tidigare sagt ingen god morgonmänniska, och orkar definitivt inte vara käck och glad de första timmarna efter att jag satt mig upp i sängen..

Dock har dagen redan hunnit starta bra, har bl.a förtjänat 1,5 timmes kval. övertid, hunnit dricka min morgonprotte, och har- av någon anledning- en glad pirrig känsla i magen inför dagen. Jag mår just nu förbannat bra helt enkelt!! Trots den tidiga morgonen, och faktumet att jag jobbar hela helgen dessutom..


Nu ska jag vakna till lite, sen hade jag tänkt att jag skulle ta hunden och gå en kortare morgonpromenad, mest för att jag ändå redan är uppe och för att jag inte ska göra något annat idag- har vilodag. Och så är jag störsäker på att Lobo blir tokglad!

Därefter väntar veckans (?) höjdpunkt... MÄTNING! Det ska bli ruggigt spännande (ok, jag erkänner, det är delvis därför jag vill gå en liten sväng innan med...) Har måttbandet nerpackat, men dock inte min våg, så vägningen får vänta till tisdagkväll.. Inte bra, men iallafall inte dåligt heller.

Just nu önskar jag:
  • Att det var ljust ute på morgonen när jag vaknar.
  • Att DU låg brevid..
  • Att jag snart har tid och möjlighet att åka hem till Skåneland!
  • Att alla som läser denna blogg lämnar en liten hälsning, för det peppar mig!





4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad dockted du är a' jau gider ente gå upp på morgonen ente idag i alla fall:)

jag ska föröka utöka mitt skånska ordförråd..någon gång..och danska också..pratade lite danska i skolan för vi SKA läsa det men inga lärare kan det :P ingen danska för mej ;(

Anonym sa...

OK, då skriver jag en liten hälsning också...Blir själv peppad av att läsa din blogg. När vi kommit till rätta i California tänkte jag be om lite tips från dig. Nu är det nämligen tid för denna högen till kropp att komma i form igen!

Anonym sa...

Roligt, roligt med två kommentarer redan!!
Suverän skånska Frida;)
Och jag ska definitivt hjälpa dig Miriam, det fixar vi!!

Anonym sa...

Självklart!! Har ju övat stenhårt nu sen jul! Dock är Emil inte så glad för jag övar mest med honom :)

Vi har då precis bokat en resa, så nu tänker jag nästan på att försöka träna mig i bikiniform, nyttiga plättar(kanske ngn gång?) och winternet hehe (A) men jag tycker att du borde öppna ett gym här för Tonys pass SUGER vi får ente göra nåt!! :P

Kram!