tisdag, januari 15, 2008

Antiklimax...

Har laddat hela dagen och nästan varit sådär löjligt pirrig och sprallig i magen... Morgonpromenad med El Lobowich som blev längre än planerat- 40 min, och 55min Combat på eftermiddagen strax innan det var dags att gå hem. Combaten var skitkul- såklart- och min dag har verkligen varit bra, tills nu... Det var ingen träning ikväll!! Så jäkla snopet..
Eller..OK, det var träning, men med upplägget att det var blandat med både diplomboxare och vi matchboxare..inte lika stor utmaning med andra ord.
Så det var bara att köpa läget och stanna hemma, eller att åka dit och eventuellt sparras med nån finnig 15- åring.. nä, tack!

Passade på att utnyttja min nyvunna extratid till att uppgradera plätt- receptet! Presentationen av dem idag var nämligen lyckad, och Bumbi betygsatte dem som "stön-goda".. Det är ett BRA betyg..tack, tack..
Följande recept provade jag alltså idag, och kan avslöja att resultatet var lyckat:


BANANPLÄTTAR
  • 2dl sojamjölk
  • 3 ägg
  • 1 skopa vanilj- proteinpulver
  • 3 msk keso
  • 1 mosad banan
  • psyllum- och linfrön
  • 2 tsk bakpulver
Vispa ägg och mjölk först, sen i med resten. Smeten får ligga ganska länge på järnet för att stelna tillräckligt (så att de med lite tålamod går att vända), de blir alltså mörkare än vanliga plättar.
Innan idag käkade jag dem med keso och hallon, och nu på kvällen pudrade jag på lite kanel istället- och det blev supergott!!

Längtar till imorgon efter styrkepasset då jag ska få sluka dem...


Banankontakt är min kontakt// Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dina recept låter så supergoda och jag blir sugen på att testa. Problemet är bara att jag och de tjeckiska mataffärerna inte är riktigt på samma våglängd och mitt lexicon saknar vissa nödvändiga ord.
men skam den som ger sig! Imorgon ska jag lära mig säja sojamjölk på tjeckiska.
Kram Rebecca

Anonym sa...

Haha! Så talar en tvättäkta hemmafru ;)
Hoppas allt är bra snäckan!
Kraaam