måndag, oktober 20, 2008

Week-End!

Jo..Robin du har nog rätt i det där med vätskeperioder...man får väl hoppas att det inte infaller en sådan under tävlingsveckan.. I övrigt känner jag mig väl till mods, även om "svajningarna" i både självförtroende och humör blir värre! Jobbigast är nog att det är så få som förstår vad jag pratar om. Mina vänner är alla helt underbara och goa, och gör allt för att stötta- men de vet inte riktigt hur de ska tackla det när glada spralliga Desi plötsligt inte längre tror på sig själv.. Kan inte vara lätt att stå på andra sidan heller..

Helgen har varit underbar och såklart gått alldeles för snabbt!! Vi har bott i stuga i småland och det har varit kanonmysigt..om än inte helt utan komplikationer..haha..

När vi först kom upp hittade vi inte nyckeln till stugan och jag blev irriterad, frustrerad (förbi min mattid dessutom..grrr) och fick skuldkänslor eftersom jag fixat hela arrangemanget och gjort överenskommelsen med att plantera nyckeln utanför. Lagom tills vi faktiskt lyckades vända på situationen och småskrattade lite åt tanken på att sova i bilen så hittades nyckeln fantastiskt nog! På väg in i stugan och allt verkade vara frid och fröjd- kesellan hägrade :) - när jag hör Mysen ropa bakom mig.. "Nej, nyckeln sitter i bilen!!" Bil i baklås med mat, packning och hund på insidan.. vad gör man?! Själv mumlade jag högt om Murphy´s lag..vilket ju inte hjälpte oss på något sätt, så jag tog istället fram kameran för att dokumentera lagen om all djävlighet..haha..
Tur att en av oss innehar handlingskraft att agera- lämpligt nog ägaren till bilen- så till sist hade vi fått ut allt och kunde börja packa in oss i stugan.
Fredagskvällen var stillsam framför tv:n med räkor, kräftor och avocado...GOTT!!
Dagen därpå var vi helt slut efter fredagens äventyr och sov lääänge.. gick en kort promenad med Lobo och beslöt att åka in en sväng till Kosta Boda och Outlet för att flanera lite och ta en fika. Ätardag, ätardag, ätardag!! Vi käkade lunch bestående av köttbullar, sås och potatis i köpcentrats restaurang, sen fikade vi och spelade nyinköpta spel för att till sist åka via lokala butiken och köpa med en kanellängd till stugan!
Mysen roddade middag, och jag tände vedkaminen, sen åt vi entrecote med potatis, morötter och rödvinssås..ljuvligt och ändå så illamåendeframkallande... ;)

Igår var sista dagen på helgen, så vi gick upp tidigt och gick en 90 minuters morgonpromenad (stilla samvetet) och det var ett underbart väder! Dagen och kvällen blev lugn...

Bara 4 veckor/Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt ni verkar ha haft! Allt sitter i huvudet, du vet nu när jag har pluggat psykolgi i helgen så är jag en hejare på det... tills jag glömmer, typ imorgon... Positive thinking no mather what!!! Glöm ej det! Men duuu, om du e sugen på träningspepp i trelle e jag tjejen du ska ta med, första gången e väl ändå gratis på gymmet;) Puss o Kram

Anonym sa...

Du är inte ensam om att känna som du gör. Jag har 4 stycken...eller rättare sagt 3,5stycken (den en har för stort ego*s*) som känner som du just nu och som går in för sin första tävling. Jag har själv varit där med. Det är bara att göra sitt bästa. Har man bara gjort det så spelar allt annat ingen roll. Om man däremot latar sig, äter annat än man ska osv kan det göra ont om det inte går så bra på tävlingsdagen. Men har man gjort allt man kan är man en vinnare oavsett enligt mitt tycke. Vinnare är alla som tar sig upp på scenen i sitt livs form, sedan är det inte alla som kan ta förstaplatsen.

Man kan ju alltid reglera vätskenivåerna i kroppen med hjälp att kalium/natrium balansen och som tjej borde du väl ha "hyfsad" koll vilken period du är inne i under tävlingsveckan. Men att dra ner på natriumet kommer påverka uthållighetetn så man får väga över om man har råd med det eller om man ska satsa på bättre form. Men jag tror personligen det är bättre att inte ta bort natriumet, men man kan kanske dra ner det lite i slutet och dricka lite mindre vätska för att minimera hålla onödig vätska.
Fan det är en hel vetenskap*s*

Det kommer gå bra!!