onsdag, oktober 29, 2008

Morgonpromenad

Igår var en jobbig dag rent mentalt... Jag sitter på utbildning hela veckan där det handlar om att vrida ut och in på sina egna tankar, hitta sig själv för att kunna förstå sina handlingar och så småningom kunna bli en bättre ledare och utbildare.. Trögflytande på låga kolhydrater i vanliga fall blir som sirap i mitt huvud när jag tvingas analysera för mycket. Men jag lär mig fantastiskt mycket!!
Dock gjorde denna mentala trötthet att jag gav vika för vissa begär som jag lovat mig själv att inte göra (jag dietar ju, så det är väl inte direkt svårt att förstå vad jag menar här..??) och jag började fundera på och analysera för vems skull jag gör detta. Som tur är så kom jag fram till- ungefär 01.30 inatt- att jag faktiskt gör detta för mig själv, men också för alla som tror och hoppas på mig. Denna enormt befriande känsla kom efter att jag dessutom valt att konfrontera en människa som betyder mycket för mig men som uppvisat ett beteende jag inte förstår..haha..jaa..även detta mitt i natten...

Med min nya seger och bättre självinsikt satte jag väckarklockan på 05.40 och har nyss genomfört en morgonpromenad utan dess like :)






Goooooood morning!!/Desi

3 kommentarer:

Frida sa...

Hälsoresa till ronneby tack! skulle nog kunna behövas nu asså!

Anonym sa...

Jag hoppas att tjejkvällen påverkade dig positivt =)
Kram Anton

FitnessDesi sa...

Oooh ja!! Inget ger mig så mycket energi som en riktig tjejkväll! Och framförallt när den är hemma hos dig då ;)
Kramen!!