torsdag, oktober 30, 2008

ONT!!

Jag kraschade igår.. Ordentligt! Fattar inte själv riktigt vad som hände, men det var otroligt obehagligt.. Jag var på gymet och körde chins, och mitt i ett drag så känns det som att huvudet ska sprängas- som om någon svingat ett baseball-trä i nacken på mig. Inget ljud, inget ryck eller kras..bara extrem huvudvärk. Fick släppa allt och sätta mig ner, kallsvettades och trodde att jag skulle kräkas av huvudvärken. Då kände jag hur smärtan vandrar ner i nacke, axlar och rygg.. Slut på det träningspasset, det var bara att ta sig hem. (Tack Mattias för att du tog hem mig) La mig på sängen och somnade ett par timmar, men när jag vaknade hade jag fortfarande lika ont. Hela natten har varit likadan, så imorse ringde jag sjukgymnasten på jobb som sjysst nog tryckte in mig på sin lunch. Fick akupunktur och en kvalificerad gissning att det var en av de djupa nackmusklerna som tagit stryk.. Så nu är jag ordinerad vila hela helgen och allt känns rent allmänt som skit.

SKIT SKIT SKIT

Moget, jag vet..men vad fan ska jag säga...?!

Inget pepp här inte.../Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt okej att känna att allt är skit bara UT med det,det är det viktigaste!
Tänk vad laddad du kommer vara nu i början av veckan! ta vara på denna vila och kör järnet sen.
Allt kommer lösa sig! Det är ju du Deis,detta fixar du lätt!
puss

Anonym sa...

Samma sak hände mig när jag körde benpress för många år sedan. Trodde dom skulle få hämta mig med ambulans till en början. Har fortfarande inte var på vad det kan varit men misstänkte klämd nerv men vet ej. Hoppas det löser sig och ta det lugnt nu, det tjänar du på. Du kan ändå inte bygga men du kan bli hel och underhålla kroppen genom god kost...Fast jag vet det är inte lätt=(