lördag, oktober 11, 2008

Denna drog....

GODMORGON SVERIGE!!!

Hoppas att er dag blir fantastisk, på vilket sätt ni än önskar er!
Själv har jag precis stigit upp, druckit mitt morgonprotein och nu väntar jag bara ut tiden då jag ska ut och traska.. Utan LObo här så känns det faktiskt inte riktigt lika motiverande som det brukar. Å andra sidan så får jag nu möjlighet att använda min snabba gångstavar igen :)

I torsdags somnade jag som ett mumintroll i soffan framför tv:n vid 21.20...och vaknade igår som ett murmeldjur när klockan ringde för att gå till jobb. Behöver jag ens förklara hur jag såg ut eller kände mig? Och dagen fortsatte som om det var ett överlevnadstest..
Ett missförstånd mellan mig och Bumbi- förmodligen jag som hör vad jag vill höra- gjorde att min anteckning om en tidig morgon med mätning och vägning inte stämde..hon var inte ens på jobb. Klockan 08.00 skulle jag vara på en utbildning som skulle vara i två timmar för att sedan få en timmes fys innan lunch. När klockan var 11.30 och vi fortfarande inte var klara, bröt vi åtminstone för att kunna käka. Då insåg jag att jag glömt/ slarvat bort mina 50 gram bulgur (What??!!) så det blev en måltid med endasr protein.
När klockan var 15.50 stod jag äntligen nere i omklädningsrummet för att byta om till träningskläder- då var jag så toktvåa att jag ville börja gråta. Jag satt länge med huvudet begravda i händerna och suckade, funderade på att ge upp och åka hem..

Det var då den lilla rösten började tala!! Mustash drog igång på högsta volym på mobilen, och jag bytte om medan jag hejade på mig själv så ivrigt jag kunde.. "Ner till gymmet, ner till gymmet!!"
Det finns ingen annan att skylla på om jag ger upp och åker hem, ingen annan som tackar mig om jag verkligen tar mig ner till gymmet..det är bara JAG som kan må bättre eller sämre av mitt val..
Och ni ska veta HUR bra jag mådde!! Jag var helt slut redan innan jag gick in i styrkegrottan- pga det låga kolhydratintaget- och alldeles skakig när jag lämnade den..men lycklig och nöjd för att jag ännu en gång bevisat för mig själv! Hantlarna kändes som flugskitar :) och jag körde fyra övningar biceps, därefter belönade jag mig själv med 60 minuter på konditioncykel- där jag tacksamt nog fick besök/ sällskap av Ullis som fick tiden att pinna på.

Endorfiner!! Denna underbara, grymma drog.. Jag älskar den och jag jagar den!

Ligg kvar i sängen den som kan/Desi

Inga kommentarer: