onsdag, oktober 22, 2008

Muskelökning!?

Då var jag tillbaka i byn igen efter en snabbvisit nere hos föräldrarna i Skåne..hann givetvis med ett mysigt besök hos BamBam med familj också, och fick leka med lilla hjärtat. (Som förövrigt skrek och grät när jag skulle gå hem så att mitt hjärta höll på att brista..gud vad jag älskar den ungen!!)
Förutom besök och socialt umgänge så var syftet med resan även att snacka ihop mig med Jimmy inför tävlingen, få protein och göra fullständig kroppsmätning.. Mätningen blev helt galen.. Jag börjar undra om jag ens ska bry mig om alla dessa siffror. Har inte mätt mig hos Jimmy sedan efter avslutad provdiet i mars, då stod vågen på 57kg och nu visade den 61kg. Kan stämma ju. Men staplarna som föreställde fett, vatten och muskler hade rört på sig både upp och ner. Fettet var i princip detsamma som då, men jag låg extremt lågt på vätska och hade ökat med mer än 7 % muskelmassa!! Trodde att vattnet bands i musklerna? Hade förvisso precis stigit upp och genomfört morgoncardio 60 minuter innan vi mätte, så det spelar säkert en stor roll...dessutom så känner jag mig låg och trög, förmodligen därför jag inte begriper nåt just nu..haha.

Kul var iallafall att jag via Jimmy fick kontakt med Emma- som kom 2:a på SM nu i höst- och hon ska lämna över hela sitt kostupplägg till mig att begrunda. Snacka om sjysst tjej!! Detta besked gjorde min dag!
Ännu bättre är att jag nu ska handla lite grönsaker, sen ska Mysen laga mat medan jag får återhämta på sofflocket..mohohaha..jag har det för bra ;)

Puss!/Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste säga att jag beundrar dig för det du gör! Själv skulle jag ALDRIG kunna ta mig själv i kragen tillräckligt mycket för att klara det. Ska bli väldigt spännande att se hur det går för dig på tävlingen!! Bamsekram!!

Anonym sa...

Vad änvände ni för att mäta? Kaliper eller våg? Våg kan visa högt muskelmassa om man dricker mycket innan man ställer sig tex. Ingen av metoderna ger en egentligen säker mätning heller. Mått är bästa;)