tisdag, oktober 14, 2008

Handske på!

Precis kommit hem från jobb och hunnit steka lite nötfärs inför veckan (ska jobba dygn tills på fredag), och nu blir det ombyte för boxningsträning. Jag har så svårt att bestämma mig angående denna träningsform under dieten, därför har jag försökt undvika den ett tag...men jag längtar alltid tillbaka. Problemet är att träningen är så intensiv, framförallt för axlar och rygg..jag är rädd att det sliter mer än gör nytta eftersom axlarna är inkopplade under de flesta styrketräningsövningar för överkroppen med.
Nu har jag dock tagit beslutet att ett pass i veckan måste jag iallafall kunna köra utan problem, och då har tisdagarna blivit en favorit- vi kör nämligen intervallträning då. Inte nog med att det är grymt bra för förbränningen, men jag slipper dessutom tänka på att parera slag och taktik..vi bara slår och hoppar i 90 minuter av eufori :) så jag behöver inte oroa mig för hur snabbt/ långsamt jag reagerar nu när mitt huvud kan vara lite tröttigt...

Imorgon är Bumbi åter på plats, då blir det vägning och mätning.. huga.. hoppas att det är en stor förbättring mot förra gången!!

Tack för era kommentarer, jag förstår att det inte alltid finns tid att lämna ett par ord här..och inte alltid vet man kanske vad man ska skriva. Men jag vill att ni ska veta att varje dag som jag
öppnar denna sidan så är det med spänning för att få läsa era reaktioner på mina inlägg, bilder osv. Känns så snopet då när det kan gå flera dagar utan nån alls som tyckt nåt..

Pussar på er/Desi

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Anna & jag följer dig med spänning! Vi kommer nog att vara på plats för följa dig under tävlingen... Kämpa på du är enastående ;)

Anonym sa...

Åh, förlåt, förlåt, förlåt Desi! Ska skärpa mig och bli bättre på att skriva kommentarer. Läser ju varje dag (det vet du) och följer bloggen med spänning. Du är som alltid en inspiration för mig, men jag är en latmask av födsel och ohejdad vana så jag hade verkligen behövt din "pepping" IRL för att ta tag i träningen igen. Helt katastrofalt är det ändå inte. Pass på gymet kl 09, så det finns hopp!
Sköt om dig tills vi ses!
Kram Rebecca

FitnessDesi sa...

Tack söta vänner och läsare!!
Det är såklart inget tvång och hot om att ni ska lämna kommentarer..men jag blir så glad och peppad när jag får bekräftelse på att ni finns här..
Så- tack igen! =)