måndag, december 01, 2008

Tungt..

Anledningen till att jag inte lyckats åstadkomma nåt inlägg förrän idag är den stora sorg jag burit inom mig sedan jag satte mig i bilen hem från tävlingen. Nog log jag och försökte mig på ett skratt då och då- förmodligen i ett rus av den där Nutellaburken som blev min bästa vän.. Men tankarna har virvlat kring i mitt huvud, varit nere i botten och skrapat ordentligt.. Vad ska jag göra nu?!! Vad gjorde jag innan den här epoken i mitt liv? Vad satsade jag på då, vad kämpade och längtade jag efter?
När jag vaknade igår så dog hela den bild jag målat uppp för mig själv.. Det stod inga nygräddade pannkakor på mitt köksbord, jag rostade inga mackor eller åt frukost på stan.. Jag deppade och tryckte i mig en portion havregröt.. Havregröt!! Patetiskt.. Mitt i all denna misär där jag kände mig ensammast i hela världen så svarar Bumbi på mitt "godmorgon-förlåt om jag var en bitch igår- jag älskar dig- sms"..och där sätter hon orden på mina känslor med kraftslag! Gråtattacken var nära, men bottenskrapet från gårdagens Nutella räddade situationen.. ;)
Jag kan inte sluta tänka och känna träning, kost och utmaning..samtidigt så vet jag inte om detta verkligen var nåt för mig, ska jag lägga ytterligare ett helt år av energi och kraft på det här..hallå! Jag är fan inte ung längre?! Men jag ääälskar det ju..

Så vad händer nu?

//Desi

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig hur du känner det efter ett helt års slit och glädje. Låt allt sjunka ner ett tag så ska du se vad du kan göra med allt du lärt dig... Och du..jag har dina bilder på CD, säg bara till när du vill ha dem. /Nutellakramar//Lasse

Frida sa...

hallåå där var glad att du gjort allt det där som du ville jag tkr iaf att det var galet coolt :D

du kan lätt få bli min personlinga tränare om du vill ha ett jobb haha, sitter och ser på toppform vettu, i toppform borde man vara kring v17 yesyes,

Anonym sa...

Det här sliter hårt på kroppen Desi.
Du har uppfyllt en dröm.
Nu är det kanske dags för nästa steg i livet....
Vad kan det vara :)?
Skapa nya mål o drömmar!
Alla behöver inte va så stora och energislukande eller ens ta så mycke tid som detta gjort.
Lycka till med vad du än börjar planera. Njut av livet och de vardagliga prestationerna....
Kram kram : )

FitnessDesi sa...

Hmm.. kloka ord från en anonym iakttagare ;)
jo, det sliter, visst gör det...men belöningen i lördags var total och obeskrivlig.. Jag har en del att tänka på och igenom, behöver ju inte ta några beslut här och nu. Tack o lov! Tack för din omtanke :)

Anonym sa...

Framtiden är skrämmande...jag vet. Men det är DU och som skapar den, när DU vill. Du har bevisat många gånger att du kan lyckas med vad du än tar dig för.
Slappna av och fundera på orden från en vis man...
"...gör först det du tycker är roligt, sedan det du måste!"
KRAMAR

Anonym sa...

Du har verkligen varit duktig! Detta kan du leva på länge, sen finns det så mycket andra glädjeämnen i livet......

Kram