måndag, december 29, 2008

Motivation!

Städning och rensning tar alltid en evighet för mig... idag har jag hunnit ta ner julpyssel och gått igenom två lådor..TVÅ!! På jag vet inte hur många timmar.. Jag fastnar alltid i att bläddra i gamla tidningar, foton och böcker. Som om jag måste titta en sista gång och säga adjö innan jag beslutar mig för att kasta..sentimentalt jag vet! Hur som helst så hittade jag lite gamla anteckningar i en brainstormning som jag gjort 020227, varför och var vet jag inte, men såhär stod det iallafall:

MOTIVATION

* Varför tränar jag?

LUST- DRIVKRAFT- GLÄDJE!!

4 Nyckelkänslor

* GLÄDJE * RÄDSLA * AMBITION * KÄRLEK


Sätt upp ett realistiskt mål
- delmål
- slutmål


Vägen till målet

motiv
lust
positivt tänkande
okej att misslyckas
framgång





Mot nya mål/Desi


3 kommentarer:

Christian S. sa...

Det är allt bra att ha mål,långsiktiga och kortsiktiga och ord som man kan knyta till sig som har stor betydelse för träningen och resten av livet...hoppas att du inte behöll allt som du tänkte kasta :)

Anonym sa...

Grymt snygg uppdatering på bloggen! Me like!

Har du hunnit sätta upp några nya mål inför 2009 ännu?

Glöm inte bort; Ät, träna, sova, väx väx väx!

FitnessDesi sa...

Christian: Det verkar som att du känner till min typ..sorterar i evighet, slutar med att man sparar allt men på nytt ställe ;)

Emil: TACK!! Blev riktigt nöjd, och det var inte särskilt svårt.. jo, du..2009 ger mig revansch, ska försöka sparka röv på DC ;)