tisdag, december 16, 2008

Jordskalv!

Idag har det tydligen varit jordskalv i Skåne, fick sms av BamBam imorse, och sen även en kommentar av svägerskan här på bloggen imorse.. Lilla hjärtat hade tydligen tyckt att det var obehagligt och Nero hade skällt och ylat.. Usch, lät riktigt hemskt- skrev jag tillbaka, skönt att vi slapp det.. Vid lunchtid idag fick jag veta att hela Blekinge drabbats av samma skalv, mina kollegor har vaknat av att deras hus skakat! Inget väcker en sovande Desi.. haha..
Så hur långt upp i vårt land har detta skalv gått?? Var bor du- och kände du av nått??

Annars har dagen varit slapp..jag har ju faktiskt semester, och är förkyld, så det är inte så att jag blir fartblind här hemma direkt. Jullunch intogs med några kollegor på staden, sämsta jullunchen min mage mottagit, tyvärr..
Även de närmsta dagarna kommer att vara långsamma. Jag käkar motmedel för både snorsjukan och muskelvärken i rygg och nacke- så all form av träning är just nu utesluten. Men jag försöker låta bli och gnälla. Jag får använda tiden till att baka, städa och tvätta och annat kul;)

Ikväll är det invigning av Mattes pokerbord! Bilder på detta förmodligen imorgon!

//Desi

5 kommentarer:

Anonym sa...

I Nässjö kändes inget av skalvet..
Dock har det hänt andra häftiga saker idag!
Var på ultraljud och fick se vår lilla bebis för första gången.. Allt såg jättebra ut och jag längtar så jag kan dö till i maj. Då jag får se det lilla miraklet på riktigt!!
Krya på dig och ha en riktigt god jul!!
Kramar Anna(Ing2)

FitnessDesi sa...

åhh!! DET om något är väl ett riktigt jordskalv :)
gratulerar gumsan!!

Anonym sa...

Tack gumman! Ska jobba vidare i gymmet nu! Siktar ju på tävling under 2009, vet dock inte vilken. Men tror det kommer bli byggning till slut.

Nu kör vi ända in i mål!!!

Anonym sa...

Jag kände inget.=( Var i bilen på väg hem och känner mig blåst på konfekten*gråter*

Anonym sa...

hmmmm, shit...Anonym, det var jag.Sorry=)