fredag, december 05, 2008

Börja om

Veckan som varit har verkligen varit tuff.. Trots alla varningar om att jag skulle kunna uppleva tomhetskänslor och känna mig ensam och utan ett nytt mål, så trodde jag ju aldrig att det skulle påverka mig såhär.. Jag hade i förebyggande syfte satt upp ett nytt mål redan innan tävlingen, jag har min planering ganska så klar för mig inför kommande veckor. Men denna veckan var planerad vila och äta vad jag ville, och jag antar att det är där problemet uppstod. Jag vet att jag mår bra av att vila, och jag vet att jag mår bra av att äta vad jag vill- så det gör jag. Men jag känner mig samtidigt så rastlös, "tjock", slö och osnygg.. Som att jag för en vecka sedan var i mitt livs form, och nu har jag raserat det på bara några dagar!! Hemsk känsla, samtidigt så stoppar jag i mig en kaka till, för jag vet ju att jag förtjänar det..hmm..

Så igår fann jag min lycka igen! Hela veckan har jag haft ett otroligt tryck i hela kroppen- antar att det är alla kolhydrater och vätskan- och jag får pump bara jag håller emot i kopplet när jag rastar Lobo :) (Varför infann sig inte den pumpen i lördags?!!) Igår var jag så pigg i kroppen och huvudet att jag inte kunde låta bli att ta en liiiten sväng ner på gymmet, mest för att komma igång liksom.. Det slutade med att jag körde igenom hela överkroppen, två övningar per muskelgrupp- vilken känsla! Jag är tillbaka på vikterna jag tränade med innan dieten startade, på vissa övningar t.om tyngre. Jag var euforisk när jag lämnade gymmet, och jag insåg att det är nog värt att hellre känna sig lite "tjock" om det samtidigt innebär att jag är lite starkare..

Ikväll ska jag på en- för mig- nykter 30 års fest, sen tidigt imorgonbitti tar vi oss till Fitnessfestivalen i Göteborg. Det ska bli så jäkla roligt att komma i stämning igen, få inspiration och träffa en massa härliga människor!!

Trevlig helg/Desi

Inga kommentarer: