tisdag, december 09, 2008

Festivalyra!

Helgens bravader utspelades i Göteborg på Fitnessfestivalen, lika trevligt som sist!! Mässan var stor, och fighterna om vem som var snyggast var nog en av de största jag varit med om också! BF +163cm var ju ca 30 stycken! WOW! Aldrig sett så många barbie- dockor på en gång.. ;) De var verkligen jättesnygga, och min favorit Lina Johansson tog sig till en sjätteplats..måste varit för att jag skrek från läktaren..haha..

Helgen gick snabbt, även om det var mycket väntan och pauser mellan de olika klasserna.
Men det var det väl värt, för showen väl kom igång så lyfte nästan taket i kongresshallen. Alla dessa vackra kroppar på en och samma plats, helt otroligt! Snacka om att man blir peppad!

Lördagens händelse var att Jonas tävlade i -80 junior (samma klass som på decembercupen förra helgen) och jag hejade såklart ivrigt! Hade även med mig ett hemmabakat bananbröd på önskemål av den ovansagda...men efter scenen fanns han inte att finna utan jag fick snällt tugga i mig allt själv..inte ett dugg lessen för det är jag.

Att detta muskelpaket fick en placering som 6:a svider lite, jag tycker nog att han är mycket bättre än så!!

Helgens stora besvikelse var dock att jag fick insikt i hur det fungerar i branschen..allt snack jag hört har jag tidigare skakat av mig och trott att det kom från bittra människor som snackar skit.. Men nu har jag lärt mig lite: Man kan vinna en bodybuildar-klass ena dagen och sen gå rakt in på scen dagen efter och sopa banan med BodyFitness-brudarna.. Mycket märkligt! Man kan även vinna tävlingar på sitt namn, sin pojkväns namn, eller sin världskända coach namn.. Usch! En verklighet jag INTE ville vara medveten om..

Helgens stora glada är däremot alla goa och glada människor jag träffade, med samma inresse, glöd och engagemang för sporten som jag själv har. Extra roligt är det såklart att människor jag inte känner ändå hälsar eller kommer fram och säger ett par ord, för redan en vecka efter tävling så är man ett ansikte och ett namn ("Kolla där är hon det inte gick så bra för..vi går fram och säger hej".. haha ;)

P.s Hintar om fler bra videor från helgen hos Robin..

Puss och kram/Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren.
Jag trodde faktiskt att jag skulle bli hängd av en massa åsiktsstarka personer som försökt få mig att se på fitness som något sjukt.
Känner du "muskelpaketet" Jonas peronligen eller?
Tycker som du skriver att tävlingarna tycks väldigt "arrangerade" ibland och där har väl jag en fördel som tävlar i bänkpress, Det är väldigt svvråt för domarna att döma ut dig. (Det går men de får jobba på det) /Danyx.bloggspace.se

FitnessDesi sa...

Hej! Råkade av en slump se din kommentar och kände att jag var tvungen att stötta lite :) Ja, jonas och jag tävlar för samma gym, på det viset vet jag vem han är. Han är en grymt trevlig kille!