onsdag, december 10, 2008

Det bidde ingen vante...

Efter mycket vridande och vändande på mina framtidsplaner så har jag kommit fram till att inget blir bättre av att jag stressar fram ett beslut. Som allt känns just nu så vill jag köra på redan nästan år igen, jag vill bli större och hårdare och starkare!! Och det är väl en bra början! Jag hade tänkt börja träna denna veckan- efter en vila/svulla- vecka- men min kropp ville annat. Och som vanligt har jag inget att säga till om.. Jag förstår nu idag att det som hänt de senaste dagarna förmodligen kommit ännu tidigare om jag tillåtit mig själv att känna efter.. Jag gick och la mig mig (med kraftig huvudvärk som kom från nacke och rygg) i söndagskväll vid 23-tiden och steg upp igår vid 11.30..däremellan spydde jag när jag rörde huvudet och krampade i rygg och nacke vid ansträngning.


There is a price to pay for everything you gain!!

Jodå, härlig start på min första träningsvecka! Så nu är jag tillbaka på rehab-rutan, ska till sjukgymnasten imorgon för akupunktur och samtidigt som jag bara vill lipa åt detta så tackar jag för att jag fick genomföra tävlingen utan denna smärta :)

Nåja, på fredag är det dags för den årliga julfesten på jobb, ni som inte vet vad det innebär kan knappa er tillbaka ett års tid i min blogg s förstår ni varför jag längtar! Denna gången är längtan blandad med lite respekt och till och med en aningen pirrig rädsla- jag har inte intagit en droppe alkohol sedan juli.. Kan bli billigt i baren åtminstone ;)
Helgen kommer att spenderas i Skåne, men mer om det imorgon..

Trevlig kväll/Desi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ta hand om dig nu tjejen!! Låter verkligen som om din kropp förtjänar att få vila ut lite efter din otroliga satsning!
Med din vilja så är iaf jag helt övertygad om att du kommer att vara både större o starkare till nästa år!!
Ha nu en riktigt God Jul och unna dig att slappna av!
Massa kramar Anna (Ing 2)

Anonym sa...

Stackars dig. Hoppas du mår bättre snart. Du får ha en riktigt trevlig kväll på lillejul =)
Ps. Du vet väl om att du fortfarande är väkommen hit när du vill.

FitnessDesi sa...

Hej mina söta Annor :) Tack för era värmande meddelande, jag lovar att vara rädd om mig inom ramen för mitt förstånd :P
och ja, jag vet att er dörr står öppen för mig- detsamma gäller er när ni längtar hitåt :)