lördag, december 27, 2008

Hej mitt vinterland..

Ingen snö denna julen heller, antar att det är vad man får stå ut med mot att ha vårsol redan till påsk..
Men inget kan hindra mig från att komma i julstämning! Jag tycker att det är underbart att sitta trångt för att hela släkten är med, alla pratar i mun på varandra och gör förtjusta utrop över maten, drickan eller som oftast- lilla hjärtats söta påhitt. Tomten kom i år också, denna gång i form av min bror, vilket hjärtat snabbt dömde av med orden: "Du pappa". Haha..roligt roligt!!
Jultraditionen i min familj är den samma sedan jag varit liten snorvalp själv, upplägget felar aldrig och jag skulle inte vilja ha det på nåt annat sätt. Jag är garanterad god mat, härligt och mysigt familjestök och Kalle Anka. Det enda som är nytt från förra året är att vi håller till hos BamBam med familj, och det är jättemysigt- nu är vi dubbelt så många!!

Denna veckan är även min första träningsvecka sedan tävlingen. I love it. Jag är så beroende av gym att jag blir alldeles pirrig i magen när jag vet att jag ska få lyfta lite. Jag körde väldigt lätt och försiktigt- och det ska jag göra två veckor till- och ändå lyckades jag få sådan träningsvärk att jag hade svårt att hålla telefonluren mot örat efter första passet. Härligt!
Gymmet hade egentligen stängt på julafton, men världens bästa sponsor skickade ett sms till mig kvällen innan och erbjöd mig komma dit ändå! Tack Jimmy!

Järngänget Julafton:
Smilla följer med pappa till gymmet varje dag!

Jimmy visar Smillas sponsring från Gasp

Jonas och Smilla i dragkampJag saknar redan mitt Skåne otroligt mycket, känns som att jag är alldeles för långt ifrån min familj just nu, har precis trillat in genom ytterdörren med påsar, väskor, en hund och lite påsar till.. Men på sätt och vis ändå: så skönt att vara här igen..

Home sweet home/Desi

3 kommentarer:

Frida sa...

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=4490

FitnessDesi sa...

Haha! Utmärkt skånska det där. Jag förstod ju vartenda ord ;)

Frida sa...

jag med.. ;)