måndag, december 29, 2008

Ensamtid..

...är för mig kvalitetstid.. Jag älskar verkligen att ha människor omkring mig och att få leva ut hela min personlighet, men jag behöver mina ensamma stunder. Jag tror att jag alltid varit sånhär. Ända sedan jag var liten kunde jag låsa in mig på mitt rum och bara vara ensam..så skönt.. Idag har jag en sådan dag. Jag pysslar och plockar, och går omkring i lägenheten och njuter av att vara ensam med Tracy Chapman.
Hela dagen har ägnats åt att rensa ut och städa, så tyvärr har det mesta av julpysslet fått åka upp på vinden igen. Lite stämning behåller jag dock med mina julstjärnor och stearinljus. Dessutom har jag provat att baka bananbröd med pepparkakssmak...det står i ugnen just nu, ska bli jättespännande att smaka på sen. Blir resultatet bra så lovar jag att dela med mig lite senare idag.

Nu ska jag pyssla vidare :)
/Desi

2 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Jag är precis likadan. Det är lite svårare att få ensamtid när man har små barn, men har man bara en trevlig man så kan man minsann få en timme här och där för sig själv.

God fortsättning!

FitnessDesi sa...

Kan tänka mig att den där timmen är ännu mer uppskattad för dig :)
Detsamma gumman!