onsdag, september 03, 2008

Ugnspannkaka!

Det har varit en ljuvlig dag idag..
  • Jag kom upp till morgonprommis kl.06.00 trots att jag är ett murmeldjur på morgnarna!
  • Har kört ett GRYMT axel- och dips-pass
  • Cyklade 30 min som inte var med i planen idag
  • Fick plocka till mig en hel kasse med äpplen i Kevins trädgård
  • Har gjort proteinrika matlådor med renskav och tofu
  • har hunnit fika på stan
  • och hunnit gå kvällspromenad med tjejsnack med Theresian
  • Har ett nytt recept!! Ugnspannkaka!

Ugnspannkaka nyttig!

Vispa ihopa:
4 hela ägg
4 äggvitor
4dl mjölk
3 dl fiberberikade havregryn
1dl krossade linfrön
1 skopa vaniljproteinpulver

Stoppa i äppelklyftor som är doppade i kanel och kardemumma.
225 grader i ca 30 minuter

LOVELY BREAKFAST!












3 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm... blir det inte jobbigt att äta ungspannkakan om det ska vara hela ägg i den??

FitnessDesi sa...

Hehehe..din humor är oslagbar ;)

Anonym sa...

hej. Hoppas allt är bra med dig. Jag mår prima men saknar er alla på F17 och jobbet inte minst.
Kram