fredag, september 12, 2008

Rapport från Rhodos!

Så har snart hela veckan rusat iväg! Här är en underbar miljö, jättevarmt och trevliga människor så jag klagar inte en sekund...förutom på den förbannade luftkonditioneringen som gjort mig förkyld!! Märkligt att man ska behöva åka utomlands för att bli sjuk.. grymt irriterande. Fysen blir som ni förstår begränsad, framförallt konditionen eftersom jag inte vågar chansa på pulsträning, och styrkan av samma anledning, men dessutom för att tillgången till träningsredskap är riktigt dålig. Jag kör lätta, improviserade pass med skivstänger, gummiband och stepbräda som finns i en hörna i en lokal som kallas "Health- Club".. borde klassas som falsk marknadsföring tycker jag!

För att stilla er nyfikenhet och avundsjuka så kan jag tala om att jag är här å jobbets vägnar.. Jag har alltså arbetstid hela dagarna, 07.00-20.00 men har jag tur hinner jag ligga i solen på lunchrasten.. Inomhus i air-condition, med dubbla tröjor..haha.. Inte vad ni föreställt er kanske ;)
Men jag har det superbra, jag lär mig OTROLIGT mycket och utbildningen är väldigt stimulerande!! Dock längtar jag hem.. Och timmarna räknas ner..

Jag lovar att återkomma med bilder så fort jag kommer hem.. Landar in mitt i natten mellan söndag och måndag, vilket gör att jag åker direkt till jobb från flygplatsen efter att ha rest hela natten.. så det kan hända uppdatering dröjer till senare i veckan när jag vaknat ordentligt ur sov-koma och förkylning..snörvel-snörvel..

Ha en skön helg!/Desi

Inga kommentarer: