tisdag, september 02, 2008

Mätning!

Detta efterlängtade bekräftelse-redskap!! Har kört de första veckorna utan mätning (!), har inte ens vägt mig utan bara kört på med rätt mat, morgonpromenader och styrketräning. Förra veckan var första veckan jag la in förbränningsträning- cykel efter gymmet-och min första mätning sedan start gjorde jag i onsdags.. Så idag är det nästan en vecka sedan, och nu kunde vi inte vänta längre, Bumbi och jag. Idag var en bra dag att mäta eftersom jag kom till jobb på tom mage och efter en morgonpromenad på 45 minuter. Bästa förutsättningarna för en positiv mätning med andra ord :)
Resultatet från förra veckan säger:
  • -1kg på vågen
  • -1.2% fett
  • -1.0 cm midja
  • -1.3 cm navel (denna är jag mest glad för!!)
  • -0.4cm ben

Siffrorna känns skitbra rent ut sagt! Att tappa mindre på benen än magen känns kanon, eftersom jag ju inte har lika mycket att ta av på benen. Det visar att förbränningen funkar som den ska! Jag måste tillägga att denna mätningen är gjord med en våg, dvs den kan bara mäta från ben till ben när det gäller vikt och fettprocent.

Har planer på att göra en "riktig" mätning v.38 när jag ska ner till Colosseum!

Igår ansökte jag om semester de två sista veckorna innan tävlingen, och allt börjar kännas ruskigt verkligt nu.. Har en check-lista som är en mil lång och jag har inte ens kommit en femtedel på allt jag ska göra och förbereda. Det är en djungel!! Färg, bikini, hotell, resa, tömning, fyllning, bla, bla, bla.. Jag blir galen... Hoppas att jag kan lägga över åtminstone 5km av listan till DIG BUMBI, för jag tror att den kommer att bli för tung att bära på efterhand som jag tappar vikt... ;)

Otroligt peppande känsla att träffa människor på stan som vet vad jag sysslar med och säger "wow, har du redan börjat dieten, det syns jättemycket, vad duktig du är!".. Jag kan inte nog tacka er för att ni höjer mitt ego!

Puss!/Desi

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli mycket spännande att följa dig fram till tävlingen och sen se hur det går. Hejja hejja!

FitnessDesi sa...

Tack! Det är precis det här jag menar! Det peppar mig att veta att du/ni finns där och håller koll på mig... :)

Frida sa...

woohoo vad coolt!! :D jag vill se den där tävliingen juu!!

Anonym sa...

När är det tävlingdags?

FitnessDesi sa...

Tävlingen går sista helgen i november!

Anonym sa...

Du vet hur stark jag är ;) Jag kan bära 5km lista, plus dig!!
Du är bäst lilla (stora) deffmonster! Bara kämpa på. Du är snyggast!