måndag, oktober 04, 2010

SM i Västerås

Ibland har man flyt... I fredags eftermiddag fick jag ett sms som länkats vidare av två olika personer innan det nådde mig..beundransvärt vad dagens teknologi medger ;) Det visade sig att ett gäng från Karlshamn skulle upp till SM och hade plats både i bil och sovplats!!

Och fan vad kul det blev!! På en timme hade beslut fattats, väskor packats och resan startat.

Vi var framme mitt i natten på fredagen så det var bara att krypa ner i sovsäcken direkt...
Henrik försten ner..
På lördagen var vi först på plats i Kongresshallen (har väl aldrig hänt mig förut) och vi fick kanonbra platser!!
Först ut var damernas veteranklass i BodyFitness. Jag tyckte jättemycket om Semiran, längst ut till vänster och helt ny i sammanhanget. Tyvärr är det mycket annat som spelar in för att man ska ha chans till vinst än enbart proportioner och behaglig kropp..



Sedan var det dags för juniorerna i byggning. Man fattar inte att de är så unga när man ser dem på scenen!!BodyFitness -163cm
Här ställde i princip samma damer upp som var med i veteranklassen, med tillägg på 2st nya ansikten.

BodyFitness +163cm

Classic Bodybuilding -178cm


Classic Bodybuilding +178cm
Här dök helt oväntat Snygg- Lars upp!! Lars Forss som förra året tävlade i byggning på SM +100kg ?!! Han måste ha gått ner typ 20kg och jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag tycker om det ;) Men domarna gillade det för han vann sin klass!


Bodybuilding veteraner +50år
Ett ord: Fantastiskt!!

Bodybuilding damer veteraner

Bodybuilding herrar veteraner -80kg

Bodybuilding herrar veteraner +80kg.
I denna klassen tävlade Tommy, som var en av anledningarna att jag ville åka och titta!! Han har gjort ett fantastiskt arbete och kämpat ärligt och rent för att gå upp på scenen!! Han är en vinnare i mina ögon...

3 kommentarer:

Malin sa...

Hej Desi!
När du skriver snygg Lars. Menar du då Lars, dansken som vann BB i Säffle förra året. Han som du och Mari blev så betuttade i :o)? I så fall är det inte han.
/M

FitnessDesi sa...

Haha.. Nänä, inte den riktiga SNYGG- Lars!!!
Jag kallar honom så för att när han tävlade på DC förra året så ropade någon i publiken "Snygg-Lars" så det har varit ett internt skämt sen.. Hur går det för den riktiga snyggingen då? Vet du?

Malin sa...

Aha, två snygg-Lars i samma bransch. Inte illa :-)