tisdag, oktober 19, 2010

Keep on keep on

Helgen var jävligt tuff med betoning på söndagen. En kollega valde att ta steget från vår värld och det påverkade mig otroligt mycket. Jag ägnade många tankar åt livet, döden och allt däremellan som är viktigt och allt det som är så fruktansvärt betydelselöst..
Jag har sorterat mina tankar ännu en gång och skapat en längtan inom mig starkare än den någonsin varit. Efter det som är viktigt för mig.

Igår ljusnade tillvaron något och idag känns det bättre. Jag funderar fortfarande mycket men på en "lättare" nivå. Senaste två dygnen har jag jobbat nätter på akuten, och dagtid har jag prioriterat att träna och sova.
Igår körde jag genom ben på gymmet för första gången sedan skadan och det kändes ok. Inte bra, men ok. Givetvis var jag inte i närheten av forna vikter och ansträngning men det var heller inget jag förväntat mig.. men det var tillräckligt för att få lite känningar av träningsvärk idag och ett enormt sug efter att få köra tuuungt!!

Imorgon går jag kurs med syrrorna på akuten i AMLS och det ska bli mycket intressant att få lära något nytt!

Mot en bättre vecka!!!

Inga kommentarer: