torsdag, oktober 07, 2010

Jag ser ljuset

Idag ska bli en bra dag!
Det spöregnar utanför och jag sitter med en kopp kaffe innan det är dags att gå ut med hunden, jaa, ni läste rätt. Jag har lite sällskap här av Lobbans fjälla. Tassar på mitt golv. Igen. Även om det bara är till låns.
Efter promenad ska jag ta mig till gymmet för att köra 30 minuter IW. Det funkar om jag håller jämnt tempo och samma motstånd hela tiden under passet. Inga häftiga rörelser och inget vrida på/av motstånd, utan spänd mage och blicken fokuserad på en punkt.
8 veckor till rörlighet sa läkaren.. jag tror jag vann den tävlingen!!

Sen blir det lunch med vän på stan och ännu en tur till jobbet där de idag har haft ett stormöte om omorganisationen och jag vill göra mitt bästa för att hänga med i svängarna. Det blir kaffe med en av de närmsta, och sedan hem för att ladda inför gym. Idag ska jag finna konsten att träna ben utan att belasta bäcken och rygg. Vi snackar utmaning!!!
När jag blivit bra igen ska jag skriva en bok om effektiva rehab-övningar, jag kommer fan att bli grym på det här! :)

Idag är första dagen sedan misären som jag känner ett litet pirr i magen. Snälla, låt det stanna där...

1 kommentar:

FitnessMama sa...

Jag håller tummarna Desi att det ska bli bra snabbt!! Stor kram till dig!!