söndag, oktober 10, 2010

Att ta hand om sig..

Jag skrev mitt förra inlägg liggandes i sängen på spikmattan i morse.. Införskaffade ju en ny hypad telefon igår, och var tvungen att prova alla finesser. Tyvärr lyckades jag bara reda ut att skriva en rubrik..men det tar sig så småningom, och det SKA produceras inlägg från mobilen i fortsättningen!!

Har börjat dagen med spikmattan och därefter en timmes promenad i det underbara vädret. Har funderat mycket på vad som hänt den senaste tiden och vad det innebär för mig.
Jag har insett hur mycket sanning det ligger i ordspråket "det är när det är som svårast som du vet vilka dina riktiga vänner är"..
Mina riktiga vänner står vid min sida och tröstar och peppar, starkare än någonsin.. Vissa människor som jag annars inte pratar så ofta med hör av sig med oväntade sms och undrar hur allt går och det värmer! Sen har vi den sista skaran av personer i mitt liv som backar... längre och längre bort. De "glömmer" har inte tid eller skjuter upp i all oändlighet. De drar sig ur och har inte tid, men finns på alla andra platser där det är lite roligare att vara. Än i min närhet- just nu. Och då är jag varken deprimerad eller nere särskilt mycket.. Jag har lite ont bara, det är allt. Men för jobbigt för vissa. Tydligen.


Just hang in there..

Jaaaadå, bort med funderingarna och in i verkligheten :)
Valde att skämma bort mig själv ännu mer igår så det blev även en liten platt- tv till sovrummet. Dagens största skämt egentligen med tanke på att jag aaaldrig ligger i sängen förutom precis efter jag somnat (typ), och dessutom har jag aldrig ro att sitta still och glo på en film i sträck utan avbrott. Men nu ska jag tydligen lära mig det...
Hela dagen shoppades det med söta syster, svågern och Angelican.
Kvällen blev en smärtsam massage för ländrygg/ bäcken och sedan bjudmiddag av min plågoande ;)

Nu ska jag alldeles strax göra lite matlådor i väntan på IW-passet, sedan kommer Masse hit och myser på en kaffe.

Skön söndag!!

6 kommentarer:

Mia sa...

Du vet att du alltid kan ringa :)

"Terra Firma" sa...

Säg bar tid om du vill ta en fika Gumman jag har all tid i världen just nu och det vore mysigt att träffas tycker jag =0)
Hoppas du mår bättre :0)

Kram kram

Anonym sa...

Hej Desi, eller Lt Ohlsson som jag mest känner igen dig som. Jag har läst lite på din blogg ett tag och ville bara höra av mig och säga att jag hoppas att din rygg, höfter och allt annat som spökar just nu blir bra igen. Jag har själv haft problem i några år med ryggen och nu även höfter och sätet, och jag vet hur less man blir på skiten när man inte kan träna så som man vill göra.

Vill bara önska dig lycka till med rehaben och träningen inför fler fitnesstävlingar. Ge inte upp, du är för bra för det!

Anna Thall (muckade från 92insats i somras)

FitnessDesi sa...

Tack alla tre för era söta kommentarer!!
Mia: Jag vet, och det känns kanon!!
Linda: Jag ska vara i karlskrona på sjukhuset och jobba i fyra veckor, så nån dag borde vi hinna ses :)
Anna: TACK!! Jag lovar att bita ihop ;)

"Terra Firma" sa...

Va spännande o få testa på att jobba på sjukhuset :0)
Bara skicka ett sms när du har tid o lust för fika så planerar vi ngt ;0)
Ha det gott o ta hand om dig,,
Kram kram,,

"Terra Firma" sa...

Va spännande o få testa på att jobba på sjukhuset :0)
Bara skicka ett sms när du har tid o lust för fika så planerar vi ngt ;0)
Ha det gott o ta hand om dig,,
Kram kram,,