torsdag, oktober 21, 2010

Att leva som man lär!

Jag reflekterade över min egen blogg idag.. Och namnet på den. Det är så det är. Inte ordagrant, men iallafall bildligt. Ge inte upp, ge allt! Det finns så många vinster i att fortsätta kämpa mot dina mål, sluta aldrig att ge allt för att uppnå det du vill!!!

Idag tog jag beslutet att upphöra min smärtbehandling av bäckenet. Jag ska nu tala i motsatser men jag tror att ni fattar ändå: Den låga dosen som jag själv valt att gå på hjälper inte särskilt mycket ändå så jag kan lika gärna sluta peta i mig tabletterna och se hur det funkar. Dessutom har de slagit ut immunförsvaret i kroppen och jag börjar känna av en förkylning.. Nej tack! Har jag inte varit sjuk de senaste två åren så slipper jag det gärna nu med. Därav: Slut på smärtbehandling och testar hur det känns utan. Blir det helt galet får jag väl börja igen.

Träningen idag blev ett ultra- snabbt och kort pass mellan akuten och baren, ett riktigt dåligt pass. Men iallafall genomfört.
Imorgon är jag ledig. Planen är att åka till staden för att hämta hem Lobo i en låda.. Jag har dragit ut på det så jävla länge nu och måste göra det imorgon.. Fy fan.
Efter det blir det fika och eventuell träning med Massemysen, något som förhoppningsvis ska skingra tankarna litet..

Jag hoppas på uppehåll i regnvädret med..isåfall inleds dagen med en promenad. Tjockisen behöver verkligen rastas!!! :)

2 kommentarer:

"Terra Firma" sa...

Man måste ju prova sig fram och känner du att det känns ok utan smärtlindring så e det ju onödigt att ta den,, Kämpa på Gumman!! =O)
Förstår precis hur du känner inför att hämta hem Lobo gubben var ju inte så länge sedan vi fick göra samma sak med Azlan och det var tufft men vi fick honom i en jätte fin trä urna (och detta kanske låter helt sjukt men för oss kändes det bra)vi hade faktiskt honom i bokhyllan tills vi kände att vi hittade rätt plats att begrava honom på och det blev ju i vår trädgård när vi köpt huset =O)
Annars hade jag spridit askan där jag vet var hans favorit plats, men nu finns han här på perfekta Azlan-platsen som han hade Älskat, en kulle med mkt sol hela dagen. Han Älskade att ligga i solen och det skulle vara på ngt högt ställe så han hade stenkoll på flocken ;O)
Hoppas du får en härlig helg och tveka inte o ringa om du vill snacka lite eller om du vill träffas, Päron chutney`n väntar på dig hihi ;O)
Kram kram,,

FitnessDesi sa...

Tack gumman vad fin du är!!!! Dina ord betyder så mycket..