lördag, oktober 16, 2010

Jag tycker inte om..

..att vid vuxen ålder (nog inte som barn heller om jag minns rätt, men då var det nog bara bra för mig :) att människor runt omkring tror sig veta vad som är bäst för mig. Även om min omgivning i mestadels består av stora hjärtan med äkta kärlek som jag är tacksam för så kan jag inte ta till mig all er vänlighet alltid..
Kommentarer som säger att det bästa för mig är att vila nu och tänka på mig själv, sluta stressa för att planera in träning i din vardag nu när du är skadad... "Kan du inte nöja dig med att att du redan tävlat en gång detta året och bara njuta och läka nu??"

Men den enda gången jag känner att jag njuter är när jag en timme om dagen tar befälet över min onda kropp och tvingar den att träna och rehabilitera!!!!! Att tänka på mig själv är att mentalt säga varje dag: Kanske, kanske kommer formen- utan förmåga till cardio- bara genom att vilja jävligt mycket och göra det jag kan! Kanske, kanske kommer till och med tävlingsformen om jag bara följer mitt schema och mina rutiner så som jag alltid gjort..
Sluta tjata att jag ska lägga ner!
Jag kommer ALDRIG att lägga mig ner och dö och ge upp, det vet ni. Jag blir irriterad och frustrerad när träningen inte går bra, när jag har ont eller när jag känner att målet inte längre går att se... men jag tänker fan inte ge upp och gå hem och lägga mig och vänta ut det här.. Jag vet mina begränsningar, jag vet vad jag borde och inte bör göra just nu, men när jag väljer att testa gränsen.. så snälla.. stå bredvid mig och se till att stötta mig så att det inte går på röven.. Slit mig inte därifrån, och putta mig inte över kanten.

Idag tänkte jag för första gången att jag skulle skita i morgonpromenaden för att den ändå inte kommer att ta mig någonstans och det kändes meningslöst. Sen insåg jag att det inte var mina ord.

För mig finns det alltid en mening med allt!!


Och så lite pepp-talk till mig själv och alla andra som vill vara med :)
Sjung med högt vetja!!!!




6 kommentarer:

Masse sa...

Skulle aldrig säga åt dig att ta det lugnt, du känner din kropp bäst själv, du vet var gränsen går o när du gått över den lite lagom så vet du att det är nog :)

Du är inte du om du lagt dig ner o sagt att nu är det nog, inte den D jag känner!!!!!

"Terra Firma" sa...

Om det e ngn som vet vad man får eller inte får med sin kropp så e det för Fan du o ingen annan!!!!
Lyssna inte på massa negativa komentarer Lyssna på dig själv din kropp ditt hjärta i allt i Livet det brukar ofta leda till dom rätta besluten,, Önskar jag hade hälften av ditt Jävlar anamma!! Du E Grym you Gooooo Girlfrend!!!!
Massor med styrkekramar,, =0)

Maria sa...

Jag läste något idag om att styrka är att fortsätta kämpa när alla andra runt om tycker det är helt okey och förståeligt om du kolapsar. Bra att du lyssnar på din kropp och att det mentala behåller sin kraft! Love and strength!
*kram*

FitnessDesi sa...

Ni ger mig fantastiskt mycket styrka med era kommentarer!!
Det är nästan så att jag skäms för att jag gnällde innan, men jag var bara tvungen! Jag ska läsa era ord om och om igen varje gång jag tvivlar på om jag gör rätt.
Massa kramar till er :)

Henrik Kristensson sa...

När allt känns skit brukar vi på plutonen brukar vi säga ett ord, sen fortsätter vi. KÖTTA! Med mottot hårdhet, vilja & uthållighet kommer man långt. Det gäller bara att lyssna på sin kropp, utan att ge vika för den! Och det här jag en känsla av att du är grym på, inte sant? ;)

Jade sa...

Du är grym, du är verkligen fantastisk! Kanske till och med lite av en idol för mig, om man kan säga så?