torsdag, september 30, 2010

Sakta men säkert?

Igår avancerade jag ytterligare och spände linan lite till.. Jag gick först en promenad i parken, i så "rask" takt jag vågade och sedan begav jag mig direkt till gymmet och provade mig fram i maskinerna. Jag får såna jävulska flashbacks från fem år tillbaka då denna skadan uppstod och jag fick gå med foglossningsbälte i typ ett halvår bara för att hålla ihopa.. Jag vägrar låta det ta ytterligare fem år innan jag är på topp igen.. Fy fan.
Provade iallafall att köra två maskiner för bröst, som funkade ganska bra. Hittade en position och vinkel med kroppen där jag kunde aktivera bröstmusklerna utan att lägga för stor belastning på rygg och bäcken. Fick gå ner under mina normala uppvärmningsvikter, men jag körde iallafall tre set per övning och det är mer än jag vågat hoppas på!!

Idag gör det inte mer ont än vanligt, dvs jag tror inte att passet igår påverkade mig negativt. Slutsatsen är att jag kommer att ta mig till gymmet idag med och fortsätta att leta övningar som funkar för mig. Så småningom kan jag skapa ett helt nytt träningsprogram- och sen jävlar ska det krigas!
Jag VS trasigt bäcken.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Men, hur lyckades du med det? :( Inte roligt med skador! Själv testade jag rida en gång, tokigt nog!.. föll på höften, vände mig om, fick en hov i ländryggen och DET kan jag lova känner jag av, så fort jag gör nåt lite tyngre arbete eller belastar kroppen för länge/för mycket. Då haltar jag.. Inte roligt för 5 öre!

Rebecca sa...

men gud hur hände det här?? låter ju helt stört!
hur får man det?
många frågor :) hoppas du blir bra snart gumman!

kram

"Terra Firma" sa...

Du är en kämpe Gumman!!
Håller tummarna att du ska bli helt frisk snart,,
Kramar i massor,,

FitnessDesi sa...

Ja, alltså när skadan uppstod första gången var jag på jobb och skulle bär tungt. Mina händer orkar inte hålla vikten så jag lade upp allt på bältet kring mina höfter. Funkade bra tills jag trampade i en håla i marken.. där gick allt sönder. Ni hittar mer under inläggen som heter "skada/rehab"...