måndag, september 06, 2010

Sm Säffle


Hela helgen ligger som en dimma i mitt minne, som vanligt efter en tävling där allt gått i hindranittio hela tiden :)

Vi anlände till Säffle fredagkväll, jag och min nyfunne coach Erik- som dessutom var sjuk och dålig. Resan upp innehöll mest en presentation från min sida om vad sporten och tävlingen går ut på, vad jag hoppas på/ förväntar mig av honom och såklart...alla hans 1000 frågor om allt och inget. (Liiiider med dig Erik, din stackare!!)
Väl framme checkade vi in, jag gjorde ett snabbt ombyte på hotellets toalett för att få på mig tävlingsdräkten, och sedan åkte vi direkt till inregistreringen. Träffade underbara Malin Ljung från tävlingar förra året, och då började fnisset och glädjen komma tillbaka. Klumpen i magen började släppa, men jag var såklart nojjig över att jag redan dragit på mig en massa stress- vätska och annan skit..
Det kändes riktigt bra på inregistreringen!! Första tjuvkiken på motståndarna, känna av stämningen mellan alla i startfältet osv. Vi åkte tillbaka till hotellet med en skön känsla...

Lördag- tävlingsdag!!
Upp vid 07.00 och la på sista lagret av Pro- Tan på hotellrummet. Därefter skickade jag ner Erik till frukostbuffén och själv satt jag på sängen och åt min matlåda. Fortfarande bra känsla inför dagen..
Vi var på plats bakom scenen mer än en timme innan start- något jag aldrig lyckats med förut ;)
Sista kladdet med färg, uppvärmning och vitargo.
Klockan 10.00 var det dags för kval och rond ett. Jag blev fyra.

Efter det rullade allt i extremfart! Rond 2: Vi klöste av chins och dips i ett jäkla tempo (Allt var uppstyrt och kontrollerat superbra, goda tidsförhållanden och ständig uppvaktning av funktionärer som meddelade tider..) Men i mitt huvud..gick allt väldigt snabbt :)
Domarna var stenhårrrrda.. i sin bedömning, helt galet! Och jag med mitt anger- management låser såklart i att höra "NEJ" (som betyder att repsen inte räknas) och börjar räkna dem istället.. Ingen bra taktik!!!

Bryter ihop, blir förbannad, besviken, lessen på mig själv. Stackars Erik...
Går vidare till rond 3: Hinderbana
Har aldrig tömt mig så..
Jag kan stolt säga att jag sprang för mitt liv, men mjölksyran var så påtaglig att jag fortfarande har känslan av att någon slår mig i solar plexus med konstant tryck. Jag hade laddat för dåligt, kroppen tömde energidepåerna som i ett trollslag, sen fanns inget kvar.

Rond 4: Sista poseringen på scen och direkt därefter ett nytt inslag i AF.. Bodybuildarposeringen!! Vad vi skrattade :) Kändes löjligt men kul att stå där med våra tunna kroppar och visa en latsspread liksom..

Prisutdelning, packa ihop grejjer backstage, byta om till myskläder.. Prata och kramas med goa människor som kört hur många mil som helst för att sitta i publiken över dagen och hejja!!! Varma, ärliga, härliga kramar! Bästa avslutningen på en fighter- dag :)



Dusch på hotellet, fick övertala en stressad Erik att vi INTE skulle köra hem över natten (rädd om mitt liv ja) utan istället gå med de andra ut och käka middag. Köpte en godispåse på väg upp på rummet, åt typ fyra bitar, sedan däckade jag i sängen. Skööööööööönt!!

2 kommentarer:

Mia sa...

GÖTT! Bra jobbat!

FitnessDesi sa...

Tack snäckan!! Och tack för all pepp du/ ni gav ända in i sista kurvan!!! Du anar inte hur glad jag är för det! Stora kramar!