tisdag, augusti 03, 2010

Glädje...

..är vad jag känner nu..
Stimulans, tillfredsställelse och en aning pirr i magen. Jag mår bra, fantastiskt bra! Allt kanske inte är perfekt i min värld, men den är MIN, bara min och jag är så lycklig för var jag är nu- och hur det känns. Jag önskar att alla fick känna såhär!

Efter ett krafttag på jobbet där jag verkligen gick all in efter ljuva semesterveckor så är jag äntligen fri och min egen igen :) Nu väntar några härliga, lediga dagar innan det börjar om på måndag. Innan dess ska jag göra allt i min makt för att ha varit i Lysekil och vänt. Jag hoppas att det löser sig, det skulle vara så jäkla gött att få komma iväg på en hel helgs inspiration!!

Träningen i helgen har som sagt utövats under lite stressigare former, iklädd uniform. Därav kanske inte den mest givande helgen i min träningshistoria, men fullt tillräcklig!
Idag däremot tog jag igen allt jag missat; Jag började morgonen med en lättare jogg på ca 40 minuter, och sedan på förmiddagen tog jag mitt fyspass på jobb i form av intervallträning.
Vidare i eftermiddag körde jag ett benpass med Bandoolan, och nu är jag precis hemkommen från 55minuters funktionell träning! Jag mår bra, och kommer att må ännu bättre när jag om tjugo minuter ska njuta av 150 gram varmrökt makrill...
Suverän avslutning på en kanoners dag :)
Ont i hela kroppen på det skönaste sätt man kan tänka sig..

Lyckan kommer till den som ler...

2 kommentarer:

Anders sa...

Härligt! Tycker mig ana en endorfinkick i glädjeruset :)

Stefan sa...

Hallå! Nyligen bestämde jag mig för att publicera Sverigs alla bloggar om hälsa. Däribland områden såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din blogg passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta inspiration att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis är det helt gratis.

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/