söndag, augusti 08, 2010

Mer fitness4fun..

Hemma igen efter en grym helg!
Tävlingen i Lysekil är det mest proffsiga arrangemanget jag någonsin varit med om, jag hoppas att de större tävlingarna tar efter denna succeé... Allt ifrån deltagarlistor, startnummer, tidshållning, mat och sponsorer var toppen!

Så till tävlingen..
Av olika anledningar droppade tjejerna av en efter en..skador, förkylning och annat gjorde att jag till sist skulle köra alla momenten mot Anna Bergli, regerande svensk mästarinna i alla moment i AF.
Såklart nervöst, men otroligt spännande! Tänk att få gå in på en tävling och mäta sig mot den bästa av alla!!!

Första momentet var silltunne- bärning.. Asjobbigt.. Klumpiga tunnor, 3 st som skulle bäras med och ställas upp på scenen. Detta momentet var dock det som jag var närmst Anna prestationsmässigt.. Hinderbanan, chinsen och dipsen gjorde jag bra ifrån mig, men Anna var bättre!
Speciellt hinderbanan kändes riktigt bra med tanke på att jag aldrig tidigare haft en chans att prova på den..

Så helgen var toppen! Jag blev förste förlorare på pallen, men största vinnaren i min egen själ och jag är taggad inför nästa tävling nu :)

Dessutom fick jag chansen att träffa en massa himla underbar och roliga människor som på olika sätt gjorde denna helgen till ett ytterst lyckligt minne!!
Utöver upplevelsen fick jag även 5kg protein och en ursnygg bikini från Panos med mig hem! Mitt andrapris :)

Den största bonusen behåller jag hemlig ett tag till..men jag lär inte kunna hålla mig länge från att berätta om den. ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat Desi, öycka till på nästa :)

/Pouria

FitnessDesi sa...

Pouria: TACK!! Och detsamma :) Vilken superhärligt gäng vi var!!

Anonym sa...

Kommer du till SM i AF? fler och andra tävlingar i år?

/Pouria

FitnessDesi sa...

Jajamen, vi ses i Säffle om du kommer dit??
Jag kommer även att åka och kolla i Västerås :) Själv då? Hur ser dina planer ut?

Anonym sa...

d gör vi, ses :)
Till Västerås tror jag inte att jag kommer.
tänkte ställa upp i Decembercupen och Fitnessfestivalen oxå ;P
x