tisdag, augusti 17, 2010

Som en jävla berg och dalbana..

Förlåt alla ni som fått stå i vägen när jag snäser...eller behövt lyssna på mina suckar.. Jag försöker verkligen hålla mig uppe på tå hela tiden, för att vara samma goa Desi som alltid..men ibland faller jag igenom. Jag är trött och sliten, dieten sätter verkligen sina spår, och vändningarna kommer så snabbt att jag ibland själv inte märker det förrän efteråt..
Jag kan vara alldeles euforisk och glad, för att några minuter senare få en dipp och inte orka bry mig.
Små, små saker som jag annars inte skulle påverkas av kan förändra min sinnesstämning på ett ögonblick.. Som t.ex frågan hur det går, hur det är eller hur jag mår...för att sedan märka att den som ställde frågan inte bryr sig om svaret.. Varför ska jag då lägga min energi på den människan överhuvudtaget?!! Skit hellre i att fråga!!!

Jag måste ner, ner, ner i fettprocent och jag vill upp, upp, upp i flåset... Ingen matematik som går att räkna logiskt..jag vet.. Så här innan tävlingen vill jag hellre prestera bra i hinderbanan än att vara snyggast, men jag vet att efter tävlingen när jag tittar på bilderna kommer jag att vara jävligt kritisk mot mig själv.. Balansgång är inget denna svart- vita människa är bra på.. ;)

Idag har det blivit en morgonpromenad, och jag ska strax iväg och träffa en klient.

Just det- igår klämde jag faktiskt till med 3 chins med 15kg platta.. Inte dåligt för en liten fis på deff :)

Ha en gottig dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Har ärligt talat inte följt din blogg men tänkte ändå kommentera senaste inlägget.
Om det är samma hinderbana på sm som det brukar, så behöver du inte ha mycket till flås....lägg tid på att träna korta intervaller (1-2 min) och gör det gärna med sidoförflyttningar, upp- och ned, bära vikt och sånt som LIKNAR hinderbana. Fast nu kom jag på att du redan har testat hinderbanan i fitness4fun? Då vet du ju...

Prioritera formen! det är trots allt 2 ronder av 4..... hinderbanan gör du på vilja ;)

LYCKA TILL!

Maria Andersson (fd af-tjej)

FitnessDesi sa...

Åh tack Maria!!! Jag vet vem du är såklart ;) kollar din blogg med jämna mellanrum!
Vad roligt att du läste här och valde att ge mig en spark i baken! Supertack för tipset!