torsdag, augusti 26, 2010

Är huvudet dumt får kroppen lida..

Tror att jag skulle kunna ha den här rubriken på ungefär varannan dag.. Ibland är mitt huvud så jäkla dumt mot kroppen..
Vi hade grillkväll på jobbet igår, alla grabbarna och jag var samlade för att fira av "gamlingen" som ska gå i pension.. Av någon anledning hade jag svårt att se skillnad på en sån här...










och ett sånt här..

mitt eget som tur var och ingen annans ;)
Kniven var nyinköpt kvällen till ära- tur det för då får ju såret fina kanter iallafall och läker snabbare..hann jag tänka samtidigt som jag tryckte allt vad jag kunde på fingret för att stoppa blödningen. Hann få en snabb titt och konstatera att nageln nog räddat resten av fingret. Suck... Virade några varv tejp och plåster och fortsatte kvällen :)





Började dagen med 90 min cardio och sedan en sväng inom vårdcentralen. Sjuksyrran log och virrade på huvudet åt mig... "man brukar åka till akuten och sy när man skär sig i fingret såhär.. vad tänkte du?" (ja..vad tänkte jag..?) Nu var det såklart försent att sy eller limma, så kroppen får lida ännu längre med skiten...
Och jag skämdes..

Inga kommentarer: