torsdag, juni 19, 2008

Är du vältränad?

I senaste numret av tidningen Body, som jag för övrigt tycker är en extremt bra tidning- motivationshöjande- läste jag en artikel med just samma rubrik som ovan.
Ett test enligt Stellan Back visar huruvida du är vältränad eller ej..mycket enkelt, så här stark och duktig ska du vara enligt hans mått mätt.

Kille:

Chins: 20 reps
Dips: 30 reps
Rodd 1000m: 3min 30s
Löpning 3km: 12min

Tjej:

Chins: 10 reps
Dips: 15 reps
Rodd 1000m: 4min
Löpning 3km: 14min

Så nu är det bara att dra ner till närmsta gym, och ut i spåret på kullen och testa dig själv!!

Vad fick du för resultat??

Tjopp/Desi

3 kommentarer:

Frida sa...

hehe, löpning..hmm på coopers då sprang jag typ ööööh 2,4 (?) på 12 min i guess..rodd, har aldrig kört så och dips..höhö beror på hur man räknar och chins..klarade 10 när jag tävlade mot Per men dina e ju satans mkt jobbigare, för vi behövde inte ha så himla brett mellan händerna thaha resultat.. -skaffa ett gym i boden, NU!

FitnessDesi sa...

Fixar du mitt boende?? ;)

Frida sa...

sjklart e det där skon klämmer så fixar jag det absolut ;)