måndag, juni 09, 2008

Back on track

Jag har slöat till ordentligt i min disciplin den senaste tiden, enligt mitt eget tycke.. Jag sover länge när jag är ledig- vilket är 5dagar av sju just nu- går inga långpromenader, och när jag väl gör det så är de i allt annat än högt tempo.. Men jag trivs såhär! Jag har ju faktiskt gett mig själv denna tiden att bara finnas innan nästa diet igen. Jag tycker om att inte behöva tacka nej till varken fika, middag eller alkohol, sålänge jag genomför min träning enligt plan så unnar jag mig allt annat! Men så finns det dagar då jag börjar fundera på om jag slappar för mycket, om jag borde ta tag i kosten redan nu och hålla den strikt.

Spontant så ser planen ut såhär:

Juni: Slappa, äta vad och när jag vill (det är jag superduktig på :)
Juli: Äta mycket men hålla igen på alkoholkonsumtion-inga spontanfester
Aug: Diet
Sep: Diet
Okt: Diet
Nov: Diet

Jag funderar på att lägga in mycket intervallträning i juli med, men det beslutet tänker jag vänta med att ta tills jag är där. Beror ju på hur tung jag hunnit bli under dessa månaderna då jag inte sprungit eller kört kondition alls.
Lyckades ju lägga på mig så att totalvikten låg på 64kg innan jag blev sjuk! Tappade dock till 61,5 under träningsuppehållet då jag käkade penicillin. Det mesta var förhoppningsvis vatten och annat slagg istället för muskler. Jag har kommit tillbaka helt nu, och det känns som att jag lyckas få bra tryck på träningen. Tänker använda mig av mitt nuvarande upplägg ett par veckor till, sen blir det förändring och mer intensiv träning. Det ser jag fram emot!!

Nu känner jag mig så taggad så nu blir det minsann en riktig morgonpromenad!!/Desi

Inga kommentarer: