fredag, juni 06, 2008

Nationaldagen


Igårkväll hade vi fest med kompaniet, festutstyrsel kan skådas här ovan..mycket trevligt! Jag tog det dock sansat eftersom jag skulle jobba idag; Fanvakt dagen till ära!
Parken var full med människor som stod och satt i gräset framför scenen där diverse uppträdanden bjöd på underhållning. Chefen höll ett patriotiskt inledningstal och vi sjöng nationalsången så att det ekade bland träden. Jag kände mig stolt! Jag förstår inte alla dessa människor som försöker tysta ner våran nationaldag och hänvisar till trams och rasism.. Det var som alltid en varm känsla i magen när hela parken ställde sig upp och sjöng tillsammans- gammal som ung- och hurrade för vårat underbara land!

Bilden lånad av Lasse


Fanvakten deltog i ca 60 minuter vilket var fullt tillräckligt i uniform i den värmen.. :)

Firandet av vår nationaldag fortsätter med en nationaldagsbal på mässen som dekorerats i sann nationaldags-anda, vackert! Jag återkommer med bilder så snart jag kan :)

3 kommentarer:

Frida sa...

...ni säger ju typ skåneland i skåne...finns det en skånsknationalsång då också? och isf i blekinge, vill man vara en del av skåne då eller ? haha xP

-=LiMeX=- sa...

o.O tack frida!

Frida sa...

haha visst tog jag nästan orden ur munnen på dig emil..? :P