onsdag, juni 04, 2008

Jahapp!!

Ännu en ledig dag som spenderats på jobbet..men jag klagar inte. Det känns alltid som lite extra frihet ändå när jag får glida omkring i mina civila kläder (oftast träningskläder eftersom jag passar på att träna när jag ändå är där) och vetskapen om att jag är där frivilligt och kan gå när jag vill gör dagen glad och rolig! Låter knasigt, men det funkar..

Åkte alltså till jobb vid 12.00 för att deltaga i ett möte med chefen, och efter det småpysslade jag lite i ungefär en timme sen gick jag ner på gymmet..och vände i dörren igen.. Kom på i samma stund som jag satte min fot i lokalen att jag inte ville träna där. Det var verkligen en konstig känsla.. Men jag valde att följa den och satte mig i bilen och körde till gymmet i stan istället. Bra beslut, för efter passet var jag nöjd. Körde bröst och biceps idag (tisdagspasset), bröstövningarna valde jag att köra sittandes i maskiner, vilket gav mig två fördelar: Inte lika stor belastning på mina onda axlar/nacke som vid en liggande övning- framförallt om det är på lutande bänk- och att jag sällan använder maskiner i min träning, så kroppen vaknade till lite.
Biceps hann jag bara med två övningar (trots mitt löfte till mig själv om att INTE stressa i träningen), och det blev hantelcurl och scottcurl. Gick bra, och idag körde jag på 27,5kg i scotten :) i alla seten.

Kvällen har spenderats i baren, det var en mycket lugn kväll så det blev inget kånkande på backar och disk som jag fasat för, inte värre än att jag klarade ut det. Hade påhälsning och barhäng av Åre-gänget och vi smidde planer om återträff redan nästa vecka.. Då med alla deltagare på rätt sida av baren :)

Sov gott/Desi

2 kommentarer: