måndag, juni 23, 2008

Eftersläng...

Har känt mig pigg idag på jobbet, nja iallafall efter lunch då jag fick i mig massor av energi! Jag som tidigare nästintill äcklats av lunchen i matsalen har nu lärt mig att uppskatta de mindre nyttiga såserna och halvfabrikaten..haha..förmodligen för att jag vet att jag inte kommer att äta det länge till!
Pendlar fortfarande mycket i mina tankar kring tävlandet..jag vill och vågar, men prestationsmänniskan/monstret i mig är så stort att jag inte vet hur jag kommer att tackla en eventuell besvikelse..hur jag ska tackla om någon annan blir besviken heller.. Men jag har iallafall bestämt mig för att slutföra min tränings-och kostplan för detta året, vilket innebär en diet med start enligt tidigare inlägg (augusti) och jag kommer att köra den i 16 veckor inledningsvis..oavsett..
Imorgon kommer min lilla Lisa hit och ska bjuda på lunch, hon har gjort hemmalagad pyttipanna- som jag egentligen inte gillar- men eftersom den är hemmalagad och det är HON som gjort den så ser jag fram emot att lära mig tycka om det ;) Ska bli mysigt gumman...

Just nu i skrivandets stund är mina öron på god väg att likna Dumbos igen (som igårkväll) och det kliar..kliar..kliar. Dock vet jag att detta förmodligen är ett "falsklarm" eftersom jag troligtvis är överkänslig mot det mesta nu när jag var helt borta igår..så jag oroar mig inte. Kommer väl antagligen en eftersläng imorgon också som så småningom avtar under veckans gång..

TACK alla söta, underbart goa vänner som idag har lagt kommentarer på bloggen, som ringt och jagat mig för att få höra att jag mår bra och skickat söta sms...Jag älskar er verkligen och det är en underbar känsla att veta att så många bryr sig..Nu blir jag mjukbralla ;) men det bjuder jag på.

PUSS PÅ ER/Desi

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag tkr du ska tävla, sjklart :) det grejar du lix, hade jag vart lite rik hade jag sagt att jag hade åkt ner till det där Lund AF grejset och hejjat på diiig :D:D:D

FitnessDesi sa...

Tack ;)