torsdag, mars 04, 2010

Val i livet

Vi står alltid inför nya vägskäl och hur ofta man än tänker att "nu är jag på rätt väg" så nog fan dyker det upp ett sidospår som man kan välja att dyka in på. Eller välja att gå förbi. Alla dessa möjligheter och omöjligheter! Inte nog med att man själv ska veta vad man vill (som om vi är spågummor och kan se in i framtiden allihopa) dessutom finns det alltid människor i ens omgivning som skall peta i dina valmöjligheter och påverka ditt beslut. Vissa gör det av ondo, andra av oförstånd- oavsett så stör det mig när andra människor tar sig friheten att påverka mitt öde. MITT öde!! Det är svårt nog ändå!! Hallå!!

Idag hade jag en situation på jobb som berör mig väldigt mycket och jag har svårt att släppa det. En människa som jag tycker väldigt mycket om och ser upp till blev felciterad angående ett samtal om mig, och innan jag fick tag i honom för att fråga vad som egentligen blivit sagt och hur han egentligen kände- så var det som om minuterna segade sig fram och klumpen i magen gjorde att det blev svårt att känna glädje och fokusera på det som skulle göras.
Så fort vi fått prata så kändes det mycket bättre, även om jag klart var nervös innan. I slutändan visade det sig att personen som "citerat" samtalet hade gjort sin egen tolkning av budskapet, och därmed sårat mig med sina ord och handling. Jag bryr mig inte vad han tycker, det viktigaste är att han som blev citerad förstår vem jag är och vad han är för mig- en klippa!!
Lagom invecklat va? ;) Då kan ni tänka er hur det var att sitta på nålar idag och vänta på att få en chans att reda ut det!!

Jag hann med ett snabbpass på gymmet på jobb idag, tror att det är det tredje eller fjärde sedan v.32...märkligt!! Jag genomförde tre övningar för bröst med huvudet på helt annat håll. Fick bra kontakt ändå, så jag hoppas att det gav nåt!
Pga ovanstående situation kom jag inte från jobbet förrän lite efter 18.00 vilket innebar att allt blev förskjutet ikväll. Träningspasset startade 19.30 och slutade exakt en timme efter det. Körde rygg och baksida axlar- det blev ett kanonpass! :)

Idag håller vi tummarna för Helene Ahlson som är i USA och representerar Sverige i figure (fitness). Hoppas denna granna tös tar hem hela skiten!!

Godnatt!

Inga kommentarer: