måndag, mars 08, 2010

Upp till bevis

Och helt otippat befinner jag mig nu i en situation som gör mig ledsen och besviken. Jag känner en uppgivenhet jag inte behövt göra på väldigt länge och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna motivera mig själv igen, inte nu. Som jag nämnt innan så finns det få saker som gör mig så frustrerad som när andra människor påverkar mitt liv, utan att jag bett om det. Det finns inget jag kan göra nu för att låta vissa saker och uttalandet vara ogjorda.
Är det nu jag måste upp till bevis?
Är det nu jag ska gå i bräschen för alla andra miserabla människor som känner som jag, och visa att det går om man vill!! Ska jag hitta ett sätt att vända denna skittillvaro och knäppa er alla på näsan genom att finna nya vägar att bli lycklig på?! Orkar jag det?
Jag stångas mot det där förbannade kaklet för både min egen och andras skull så ofta, när ska någon ta ett steg in för min skull..?
Jag vet att det som känns stort och oövervinnligt idag förmodligen känns mindre betydelsefullt och kanske till och med skrattretande om ett tag.. Men resan dit är den jag inte kan se fram emot just nu. Min energi känns slut. Jag vill bara släcka lyset, stänga ner och gå hem. För gott.

6 kommentarer:

Malin sa...

Men gums det var värst! du vet vart jag finns om du vill lätta på ditt hjärta! puss och kram

Bumbi sa...

Jag finns också här för dig - alltid!

FitnessDesi sa...

Jag vet, och jag älskar er för det!! Jag antar att jag bara behöver smälta detta sen kommer det alltid en lösning. Pallar inte med människor som lovar för att sedan ta tillbaka, det är ju mitt liv det drabbar!! Och ja..det gäller jobbet! Såklart!!

"Terra Firma" sa...

Gumman låter inte alls kul,, jag hoppas verkligen det löser sig för dig,,
Tänker på dig,,

Många varma kramar,,

FitnessMama sa...

Jag hoppas att det löser sig för dig Desi!! Jag tänker på dig och tycker att du är en toppen tjej!! Det känns så otroligt härligt att få lära känna dig!! Ta hand om dig och hoppas att allt ordnar upp sig snarast!! Stor kram Jeanette

FitnessDesi sa...

Ja, det som inte dödar ska visst härda, och nog är det så. Men just nu känns det bara för jävligt! Tack för era peppande kommentarer!!