tisdag, mars 30, 2010

Härlig dag!!

Imorse hade jag äran att lämna världens goaste hjärta på dagis.. Efter det körde jag direkt till gymmet och körde ett brrra brrröstpass på effektiva 40minuter, och det kändes verkligen som en bra start på dagen :)
Hela dagen (mer eller mindre) har spenderats med svägerskan och småttingarna och det har varit en supermysig dag. Handlat lite, promenerat med vovve och vagn och hämtat hjärtat igen. Längtar redan till imorgon för en repris!

Dagen avslutades sedan med ett PowerYoga- pass med söta syster och jag måste erkänna att jag för en gångs skull kände mig lite osäker i en träningslokal. Nog för att jag är stark och uthållig- men min balans var det längesedan jag tränade.. Passet kändes till en början som mindre bra tyvärr.. Instruktören stressade igenom rörelserna och de olika positionerna- och jag hann ju knappt andas varken in eller ut. Men, å andra sidan, så var passet bra för "en sån som mig", som inte egentligen tycker att det är särskilt kul att stå stilla i en och samma position för länge.. Dessutom vaknade kroppen till efter ett tag och fick tillbaka gammal smidighet. Så efter bedömt 15år kan jag nu igen skryta med att jag faktiskt kan gå upp i brygga, på tårna, och stå länge. Kul faktiskt. Efter diverse "stå-på-huvudet-övningar" och benen både fram och bak, hade det gått 60 minuter och passet var slut. Och jag var nöjd :) Lite besviken bara att jag inte fick dokumenterat tokigheterna med kamera, så att ni också kunde få skratta lite!

Skulle mycket väl kunna vara jag på bilden!!!! :)

Nu väntar kesella och DHW.. En trevlig kväll med andra ord ;)

Inga kommentarer: