måndag, mars 01, 2010

Handikappintyg till parkeringen...

Vi kom fram till det idag, jag och Bandoolan, att vi borde vara godkända enligt lagen att stå på handikapp-parkeringen närmst gymmet på måndagar. Vi kan svårligen gå in i bilen efter genomfört benpass ;) Jag antar att det är dags att kontakta kommunen för förslag på undantag!
Jag är så glad att gröten gjorde sitt! Eller så var det sylten.. Passet gick bra iallafall och nu håller jag tummarna för att få känna lite imorgon, vi ökade ju till och med från förra veckan! Dock ökar jag inte i liggande lårcurl... Jag har nämligen fått reda på att jag är alldeles för kort på framsidan (bäcken-jävla-skit-skada) vilket gör att jag i princip jobbar mot mig själv i den övningen. Så kör jag på 35kg så kan jag plussa på ytterligare 20kg som är den kraften jag omedvetet får jobba mot framsidan- alltså totalt 55kg. Inte okej! Jag kör numera teknikträning på mycket låga vikter. Och jag stretchar värre än Gert Fylking! (Jag skyller min ovighet i framsidan på att jag är gammal fotbollsspelare..)

Inga kommentarer: