fredag, februari 17, 2012

Pullin' through

Det finns alltid händelser i livet som får en att börja fundera och utvärdera. Jag var där och vände igår.
Människor som väljer att inte finnas i mitt liv av en eller anledning lämnar alltid ett spår hos mig. Det kan vara en förlorad vän, en tillfällig bekant eller en kollega som fått ny anställningsplats.
Det kan också vara något större än så, men summan är densamma.

Den enda som kan påverka situationen är jag själv, och då menar jag inte själva händelsen i sig, utan såret som blir kvar.. JAG kan välja om jag vill låta såret blöda öppet och med vilje kasta salt i det då och då för att påminna mig om vad som är borta. Eller så kan jag låta såret läka, smörja ofta och lägga ett förband med lagom tryck för bästa läkningstid.
Det sägs att tiden läker alla sår, men det är inte sant. Smärta går inte heller över när du gifter dig ;)
Däremot kan du förlåta, och glömma. Släpp bitterheten, svälj stoltheten och erkänn att du är ledsen.
VÄLJ sedan att vara lycklig!

Ta hand om ditt liv, lycka och framgång.. Vänta inte på att någon annan ska göra det åt dig..

1 kommentar:

Fredrik sa...

Bra skrivet hjärtat..