onsdag, februari 08, 2012

The best in life is free

Igår blev det ännu en dag av förseningar på jobbet.
En av anledningarna var att vi körde fast i snön mitt ute i ingenstans och det blåste som satan och det yrde snö till förbannelse!! Fick iallafall lite smygfys genom att gräva is och snö under fordonet och försöka flytta fanskapet..
Redan ganska tidigt på dagen visste jag alltså och kände på mig att det skulle bli förseningar (läs; svårt att malla in träningen). På nåt vis gick dagen mycket lättare efter det konstaterandet. Jag släppte den inre stressen på att hinna träna innan en viss tid och laddade istället för att köra ett pass senare på kvällen, efter middag och kvällshäng.

Så igår vid 19.30 när jag smält maten i magen något sånär tillräckligt svidade jag om och tog mig till gymmet för ett pass rygg. Då en skivstång eller hantlar är det enda jag hade att tillgå blev det inte stor variation i övningarna, men så hittade jag ett gammalt slitet gummiband i en hörna som absolut kunde fylla liiite funktion i dragövningar :)

Idag har jag en trevlig känsla i ryggen som säger att passet gick bra, och nu har jag precis använt halva min lunch till en 30 minuters jogg på löpbandet! Ingen stress inför kvällen idag heller med andra ord, ev ett bonuspass efter maten och då ska benen väckas på nytt!!

Inga kommentarer: