måndag, februari 13, 2012

DO it right

Nämen hoppsan Kerstin :)

Vart tog helgen vägen då?


Fick mig ett benpass i fredags, skivstången och jag ångade på som om det var sista gången vi skulle ses.. Och i slutet på passet önskade jag det nästan också, jag var så jävla slut i benen men framförallt tog ländryggen slut en stund innan, och DET var irriterande!! Ville bara kasta stången för alltid och mitt bäcken också..men att tjura bygger ingen styrka såvida man inte använder tjurigheten att övervinna.. Så jag bet ihop, svalde stoltheten och plockade av viktplattorna och teknik-reppade istället. Lite bättre.


Lördagen bjöd på ett inklämt-stress-bänkpass som blev FANTASTISKT! Känslan av att stressa in på gymmet och "det får bli vad jag gör det till" och sen verkligen GÖRA det till något bra. Awesome!

Körde högreps bänk, upp på 40kg och 50kg och redan efter andra setet på den lägre vikten hade jag pump i tuttarna som var ljuvlig! Körde åtta set innan jag bytte stången mot hantlarna och efter tre set med dem var tiden för mitt pass ute, och energin också ;) WELL DONE!


Igår var det aktiv vila på programmet och som vanligt älskar jag de passet, som förövrigt nästan aldrig ser likadant ut. Jag kör olika övningar och supersetar, lägger upp cirklar och det är så skönt. Precis som det låter- vila fast jag är aktiv :)


Inga kommentarer: