onsdag, februari 29, 2012

Magiskt...PB!!

Visst är det magiskt..hur något kan vara så oförutsägbart som min egen träning ibland är?!
Jag tycker mig ha bra koll, och har hyfsad teknik på det där med fokus inför ett pass då jag ska försöka prestera MYCKET utöver det vanliga.. (Den dagen jag INTE vill prestera över det vanliga har jag nog redan ställt skorna på hyllan.. ;)
Det som då fascinerar mig är de där passen då jag planerat att köra annorlunda, något nytt eller inte alls. Och ändå SÄTTER ETT PERSONBÄSTA!?

Idag var det dags för ett bröstpass och jag tänkte ta tillfället i akt att köra mig slut och kräkfärdig på kablar och maskiner. Framförallt för att jag för tillfället annars bara har tillgång till skivstången, men även för att jag räknade med vissa störningsmoment under träningen och det är ingen bra grundkänsla för att fokusera mot ett bänkpass. Tycker jag.

Väl inne på gymmet finner jag mig själv sittandes på bänken ändå medan jag ställer in musikvalet på iPoden. Tänker att jag kan värma lite med stången. Faktiskt.
Stegrar från 20kg, med en ökning med 5kg åt gången. Stannar när jag reppar en fyra på 80kg.
Vad fan hände??
Förra veckan tjurade jag upp 2 set på 70kg och idag smäller jag till med 80kg. Bra teknik, tryck och placering på stången i alla fyra. I like. I loooove...

Skuttade sedan runt mellan maskinerna och kablarna till tuttarna tyckte att det nog varit skönt att få åka hem..och det gjorde jag med flaggan i topp!!

Imorgon väntar ett besök (som vanligt nervös..) hos kiropraktorn för att vända bäckenet på plats.. Tror att det känns ganska okej i ryggen just nu, alltid svårt att bedöma efter vissa pass, som till exempel dagens. Men, imorgon vet jag ju hur det står till..

Efter kiropraktorn rullar det på i maxifart!! Inte mindre än tre klienter ska få nya upplägg och jag ska hinna med lite viktig fika med :P
Dagen avslutas på Lokomotion med Masse för form-check och träning! Guttans det!

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Grattis till nya PB't!
Starkt jobbat!

Flera av dom jag tränar med, tar inte ens en etta på 80 ;)

FitnessDesi sa...

Hihi.. Taack ;)