lördag, augusti 23, 2008

Hemlängtan

Hemma igen..äntligen! Har haft underbara dagar på Malta, sol, värme och trevligt sällskap..men de sista dagarna kändes bara längre och längre i takt med att min frustration över dieten växte.. Ni hade alla rätt som sa att maten därnere inte skulle vara bra. Vilken tur att jag orkade mecka med en kylväska, "bråka" mig igenom kontrollen och sedan länsa minibaren för att mina kesella skulle få plats hela veckan. De har varit min räddning!
Maten som erbjöds på hotellet var alldeles suverän, det var buffé morgon, middag och kväll med en massa olika rätter och till och med sju sorters tårta/bakelser varje kväll.. Men jag skulle inte rekommendera någon att åka dit under diet- såvida man inte har bättre koll på utbudet än vad jag hade..

Så är jag alltså hemma igen efter en tveksam dietvecka och träningsuppehåll. Har sedan dietstart tappat ca 2 cm i midja och navel, vilket är vad jag räknat med på denna tiden, men jag känner mig fortfarande lite pluffsig.. Har ännu inte dragit igång med förbränningträningen, mer än morgonprommisarna, så när jag väl gör det så kommer det nog att lossna mer!!

Ikväll ska vi till söta lillasyster som fyllt år! Det blir fest och god mat (dock inte för mig, ingen ätardag idag tyvärr syrran..) och massa trevligt sällskap. Dansskorna åker minsann på, så vid midnatt drar vi ut på stan.
Jag bestämmer- det är ju jag som kör ;)


P.s TACK Hultan för din lilla kommentar på mitt förra inlägg!! Haft en halvdeppigdag idag, men nu har du vänt min kurva igen :) Tack!

Ha en trevlig lördagskväll!/Desi

2 kommentarer: