tisdag, augusti 26, 2008

En stol, step-bräda och en tjockmatta!

Rubriken är en rebus till alternativ träning när gymmet plötsligt slagit igen en hel vecka!! Trodde inte mina ögon när jag såg lappen, började så smått panikartat leta lösningar i huvudet för att reda ut de kommande sju dagarnas träning.. Tänkte att jag kunde kanske köra ben idag i idrottshallen på jobb, eller springa backintervaller ute. Längre än så hann jag inte presentera ide´n för Bumbi som genast ville vara med..och plåga mig! Intervaller i tjockmatta med upphopp, djupa spänsthopp på HÖG step-bräda och utfall från stol gjordes om och om igen.. Vilan däremellan bestod av "jägarvila" (ingen vidare återhämtning kan jag tala om..) och passet avslutades med spurter från ena sidan av hallen till den andra.. Med Bumbi ivrigt påhejandes. Utan dig hade det bara varit pest..nu blev det pest och pina ;)
Efter jobb rundade jag av med 45 minuter på cykel.. härligt!!

Ikväll har jag stått i baren, det var en väääldigt lugn tillställning.. Skönt, för jag vet en som behöver få sova gott..

TACK för peppningen hörrni!! Känns så jäkla skönt att ni finns där och lyfter upp mig när jag har en mindre bra dag.. Snälla ha tålamod, det kan hända att det kommer dagar då jag är riktigt nere längre fram i dieten..

Bamsekram/Desi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja lycka till nu! Är det luciapokalen eller decembercupen som hägrar måntro?

FitnessDesi sa...

Decembercupen..huu.. jag är nervös och förväntansfull!!

Frida sa...

Du vinner!! tkr jag iaf!! :D:D:D

Anonym sa...

har för mig att ron har öppet hus nästa vecka så isf kan du ju träna gratis där en vecka? ett tips.

FitnessDesi sa...

Maria: Tack för tipset! Det ska jag verkligen kolla! Alltid kul att komma iväg till något nytt ställe och bli inspirerad :)