onsdag, juli 15, 2009

Ensam är stark?

Ännu en dag på gymet- ensam.
Jag tycker om att träna ensam, jag får själv bestämma tempo och det är ingen annan som lämnar åsikter om vilka övningar vi borde köra eller vad som känns bra just idag. Men för att kunna öka i styrka är det skönt att ha någon som passar, någon som får mig att våga lägga på det där lilla extra!
När jag nämnde i början på sommaren att jag skulle köra dubbla pass var det många som "jublade" och tyckte att det skulle bli såå roligt att jag köpt sommarkort på lokala gymet- och nu äntligen skulle vi få träna ihopa. Jag förklarade då att jag verkligen kunde behöva stöttning och peppning för att orka dessa tuffa veckor, men det var inga problem, det var många runt mig som skulle "ställa upp" och träna och peppa...
Och det finns ju ingen tvekan om var man hittar mig två gånger om dagen..

Var är alla?

Jag förstår att jag inte kan ställa krav på att man ska hålla ett sånt "löfte", för många är kanske inte träningen ens i topp tio på roligt- listan, men varför säger man då att man ska finnas där om man vet att man varken vill, kan eller orkar?
Det kan komma många saker emellan, framförallt såhär i semestertider då vädret ibland gör att man hellre pysslar med annat än att svettas i ett gym.. Dock har jag kommit på mig själv flera gånger de senaste dagarna när jag är på gymet med att undra.. Gör jag också såhär?? Kastar jag också ur mig löften och får andra människor att hoppas och känna glädje, för att sedan strunta i det som är viktigt för dem? Jag hoppas verkligen inte det! Säg till mig isåfall någon!

Min träning går bra, och det finns nya människor jag träffat på gymet som är hjälpsamma och som peppar ibland, men de har ju ingen aning om vad som brinner i mig och vad jag kämpar för. Inte så som mina vänner gör.

Jag tänker dessa tankar ibland, sen förvinner de lika snabbt igen och jag försöker vända det till något positivt; På tävlingsdagen då jag står där och har genomfört mina moment så kommer jag att vara så stolt över hur långt jag tagit mig på egen hand :)

Nu tänker jag åka HEM, och stanna där resten av veckan! Det ska bli alldeles ljuvligt att få känna den skånska luften igen och få den där extra sparken i rumpan på gymet!!

Trevlig vecka på er/Desi

9 kommentarer:

Frida sa...

ja..hade du vart i boden så hade jag nog hittat igen dig på gymme ;) men icke det ronneby är låångt bort :P du får tänka på att jag tänker på dig och hoppas att du vinner nästa fitness tävling wuuhu goo desii :D

polarbear sa...

Om ensam är stark, så finns det ingen starkare än jag. Det är en bra tänke när man känner sig utlämnad själv bland alla tunga vikter och egentligen bara vill lägga av.
Du fix!
Good luck

Anonym sa...

Goo Desi jag tänker på dig , du fixar detta utan problem:)
Du glömmer väl inte att massage är bra för kropp och själ:)
www.lindastvahander.se

Ha det gott så ses vi!
/Liinda

Richard Bjuvhage sa...

Sluta fundera så mycket och bara ös!!

Christian S. sa...

Jag ska göra mitt bästa att peppa dig och du avlägger ett pass på Colo i Trelleborg..

Har du sugen på att spela lite beachvolleyball när du är i Trelle så får du höra av dig...

Mamma Miriam sa...

Had ejag bott närmare hade jag mer än gärna tränat med dig, för jag behöver definitivt någon med mig på gymmet som "pushar" mig...

Julia sa...

jag kan passa och hjälpa dig, puscha och stötta dig när du vill hur mycket som helst. Jag anpassar mig efter dig.
Bara gå förbi eller skicka ett sms så följer jag med dig. Och jag vet precis vad du menar och känner. Vill säga till dig att jag finns här bredvid dig även om jag inte syns så mycket.

Anonym sa...

Hej gumman! Snacka om tankeställare.. att man beter sig så! :( Nu är jag alla fall hemma i ronneby igen efter en vecka i kalla och regniga norr, hör av dig om träningen. Antingen morgon eller kväll måste man ju kunna komma ifrån, så viktigt är inte det andra man är sååå upptagen med, eller hur?! Till hösten sen har jag ju hur mycket tid som helst på kvällarna när lasse är i linköping! Han hälsar så mycket! STOR kram snygging!! /Anna B

Anonym sa...

Okej!

Du ska nog inte tänka på va andra säger och gör.
Det här är ditt val.
De peppade dig den stund de sa att de fanns där men alla andra människor har sitt liv.
Dom finns där när dom väl har tid.
Men de viktigaste för dom är deras eget liv. Precis som du prioriterar ditt.
Låt oss va glada för de fina ord du får och att människor faktiskt gör det som DE själv vill.
enbart för din skull.

Tycker du hänger dem för deras goda vilja men kanske har de brist på tid.
Alla kan inte lägga så mycke tid på träning som du tänk på det....